خبرگزاری کار ایران

الویری:

تقویت اتوماسیون در معاونت شهرسازی جلوی امضاهای طلایی را می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۳۱۲

عضو شورای شهر تهران درباره ساماندهی پیاده‌روهای پایتخت گفت: اکنون پیاده روهای تهران وضعیت مناسبی برای شهروندان سالم نیز ندارند و وقتی از پیاده محوری سخن می‌گوییم باید فضای مناسب را نیز برای عابر پیاده مهیا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی الویری در جلسه امروز شورای شهر تهران در واکنش به گزارش ارائه شده از سوی معاونت معماری و شهرسازی شهردار تهران گفت: ساماندهی پیاده روهای پایتخت که هزینه چندانی برای شهرداری ندارند، باید در اولویت شهرداری قرار گیرند. اکنون پیاده روهای تهران وضعیت مناسبی برای شهروندان سالم نیز ندارند. به طور مثال در خیابان سپند ضلع غربی موسسه دایره المعارف اختلاف ارتفاع پیاده رو به ۸۰ سانتی متر می‌رسد که انسان سالم نیز نمی‌تواند از این شیب تند عبور کند. وقتی ما از پیاده محوری سخن می‌گوییم باید فضای مناسب را نیز برای عابر پیاده مهیا کنیم.

الویری درباره مساله نماهای شهر تهران نیز با اشاره به دیگر موضوع نما در دیگر کشورهای جهان افزود: اگر ۵ دقیقه در یکی از شهرهای کشورهای دنیا تردد کنید متوجه می‌شوید در کجای شهر قرار دارید اما در تهران به دلیل اینکه هر فردی می‌تواند نمای خود را برای خانه‌هایشان انتخاب کند، چنین هویتی مشاهده نمی‌شود. در اغلب کشورها نمای ساختمان درمالکیت شهرداری است. نمای ساختمان بیش از آنکه در مالکیت مالک باشد باید به شهرداری متعلق باشد تا هر شهروندی هر طور دلش می‌خواهد نتواند نمای خود را بسازد تا ما با چنین شهر بی هویتی مواجه نشویم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران که 4 موضوع را در محوریت صحبت های خود قرار داد، تصریح کرد: سومین موضوع عمر ساختمان‌های پایتخت است. با وجود آنکه عمر ساختمان‌ها مشخص شده اما این میزان قابل معامله است و به دلیل آنکه نظارت‌های دوره‌ای وجود ندارد این سرمایه ملی می‌تواند از سوی سازندگان تغییر کند.

الویری با اشاره به تقویت اتوماسیون در معاونت شهرسازی که باعث کاهش تخلفات می شود نیز افزود: این کار جلوی تخلفات و امضاهای طلایی را می‌گیرد. به طور مثال در یکی از محافل خانوادگی ما که یک بساز و بفروش نیر حضور داشت گفته شد «فلان پلاک تا چه اندازه اجازه ساخت دارد» که این بساز و بفروش گفت «اگر الویری برود ۵ طبقه و اگر من بروم ۸ طبقه. زیرا او را می‌شناسند و من را نه.» این نشان می‌دهد که چگونه می‌توان نسبت به اجرای قوانین بی توجه بود.

وی در انتها گفت: آنقدر روند رسیدگی به این تخلفات طولانی شد که از نفس افتادم و فکر می‌کنم اگر مسائل شهرسازی از طریق اتوماسیون دنبال شود و دست انسان به حداقل برسد در جهت سالم سازی گام برداشته ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز