خبرگزاری کار ایران

نظری:

از اجرای لایحه انتصاب جوانان در پست‌های مدیریتی خبری نیست

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۷۱۰

عضو شورای شهر تهران از عدم اجرای لایحه انتصاب جوانان در پست‌های مدیریتی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری، عضو شورای شهر تهران در یکصد و چهل و چهارمین جلسه شورا با تبریک امروز که سالروز آغاز به کار نخستین دوره از مجلس شورای اسلامی است، گفت: من با تبریک این روز به نمایندگان مردم در خانه ملت، از آنها می‌خواهم که در راستای تحقق هرچه بیشتر مردم‌سالاری دینی و مطابق با اراده قانون اساسی، در مسیر تقویت نهاد مدنی شورا حرکت کرده و اختیارات شوراها را محدود و تشریفاتی نکنند.

وی در ادامه درخصوص لایحه افزایش انتصاب جوانان در پست‌های مدیریتی شهری افزود: حضار محترم، حتما به خاطر دارید که طرح الزام شهرداری تهران به "ارائه لایحه افزایش انتصاب جوانان در تصدی پست‌های مدیریتی و ارتقا سهم و نقش آنان در مدیریت شهری" که به پیشنهاد بنده ارائه شد و مورد تایید اعضای محترم شورا قرار گرفت، در تاریخ بیست و پنجم آذرماه سال نود و هفت در جلسه علنی صحن شورا به تصویب رسید و در تاریخ بیست و نهم همان ماه برای اجرا ابلاغ شد. طبق آن مصوبه شهرداری تهران موظف شد که طی مدت یک ماه این لایحه را تقدیم شورا کند، اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

نظری در ادامه تصریح کرد: در تاریخ چهاردهم بهمن ماه نود و هفت یعنی پس از گذشت نزدیک به دو ماه از تصویب این مصوبه تذکری در همین رابطه دادم و به شهرداری یادآوری کردم که باید مطیع مصوبات شورای شهر باشد، اما متاسفانه تاکنون که هفتم خردادماه سال ۹۸ است، پاسخی از سمت شهرداری تهران دریافت نکرده‌ایم و اقدامی نیز انجام نشده است.

این عضو شورای شهر با اشاره به مکاتبات مکرر رئیس شورا با شهرداری تصریح کرد: این در حالی است که رییس محترم شورا در تاریخ‌های چهارم اسفند نود و هفت، بیست و شش اسفند نود و هفت، سی و یکم فروردین نود و هشت و بیست و دوم اردیبشت98 مکاتباتی را با شهرداری پیرو تذکر اینجانب داشته‌اند که متاسفانه به نتیجه خاصی منجر نشده است.

نظری ضن تذکر به معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری افزود: حال به شهرداری تهران و به طور مشخص به معاونت توسعه منابع انسانی تذکر می‌دهم که هرچه سریع‌تر رسیدگی به طرح مذکور را در اولویت‌های کار خود قرار دهد، تا در مقام عمل مشخص شود که آیا شهرداری تهران به جوانگرایی و سپردن سکان‌های مدیریتی شهرداری به جوانان اعتقاد دارد یا خیر. چرا که تعلل در اجرای قانون و مصوبه شورای شهر این شائبه را در اذهان ایجاد می‌کند که شهرداری تهران مخالف جوانگرایی و تغییر رویکرد مدیران میانی و ارشد مدیریت شهری و حامی مدیریت افراد بی‌انگیزه است. شهرداری نباید در انجام وظایف خود و الزاماتی که شورا برایش درنظر می‌گیرد، به‌صورت سلیقه‌ای اولویت‌بندی کرده و از مواعد درنظر گرفته شده صرف نظر کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز