خبرگزاری کار ایران

حجت نظری تاکید کرد؛

ضرورت توجه به وضعیت معیشتی و شغلی آتش‌نشانان/عدم تحقق وعده‌های شهرداری به خانواده‌ شهدای پلاسکو

asdasd
کد خبر : ۶۷۴۰۸۰

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه علنی شورا درخصوص ضرورت توجه به وضعیت معیشتی و شغلی آتش‌نشانان و پیگیری مطالبات خانواده شهدای آتش‌نشان تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در نودمین جلسه شورا گفت: روز هفتم مهرماه در تقویم ما به نام روز آتش‌نشان نام‌گذاری شده و این نام‌گذاری، بهانه‌ای‌ است تا از تلاش‌ها و از خودگذشتگی‌های آتش‌نشانان قدردانی شود. من هم به سهم خودم این روز را به آتش‌نشانان تبریک می‌گویم.

حجت نظری افزود: نباید تقدیر از این عزیزان که به واقع انسان‌هایی فداکار هستند، تنها به یک روز و یک هفته، با صدور پیام یا دیدار با برخی از آنان ختم شود. متاسفانه بسیاری از آتش‌نشانان وضعیت معیشتی مناسبی ندارند.

وی ادامه داد: در گفتگو با برخی از این عزیزان متوجه شدم علی‌رغم آنکه به آنان گفته شده که سختی کار برای‌شان لحاظ می‌شود و می‌توانند با 25 سال سابقه بازنشسته شوند، اما هنوز ابهامات زیادی در مورد آن برای آتش‌نشانان وجود دارد و از جزئیات وضعیت خود بی‌خبرند.

نظری با اشاره به وضعیت رفاهی و مقرری‌های آتش‌نشانان گفت: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران باید این موضوع را بیشتر مورد توجه قرار داده و همچنین باید نسبت به سلامت آتش‌نشانان حساسیت بیشتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: حقیقت این است که از حدود دو سال گذشته، نمی‌توان از روز آتش‌نشان و آتش‌نشانان گفت و ناخودآگاه به یاد شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکو نیفتاد. متاسفانه 16 نفر از بهترین و متعهدترین نیروهای آتش‌نشانی در این حادثه به درجه رفیع شهادت رسیدند و من خجالت می‌کشم از اینکه با گذشت نزدیک به دو سال از واقعه پلاسکو، از عدم تحقق مطالبات و قول‌هایی که به خانواده‌های این عزیزان داده شده بود بگویم.

نظری با بیان اینکه متاسفانه در صحبت با برخی از این خانواده‌ها مطلع شدم که اداره کل ایثارگران شهرداری تهران، شهدای پلاسکو را تحت پوشش خود قرار نداده است، اظهار داشت: همین امر سبب دلخوری و رنجش برخی از خانواده‌ها شده است. اگر به دلیل کاستی‌های قانونی، بنیاد شهید و امور ایثارگران نتواند این خانواده‌ها را تحت پوشش قرار دهد، از اداره ایثارگران شهرداری انتظار می‌رود متفاوت عمل کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: از طرفی دیگر، این خانواده‌ها گمان می‌کنند که به فراموشی سپرده شده‌اند. لازم است شهردار تهران، جناب آقای مهندس افشانی که خود نیز از خانواده ایثارگران است، دیداری بی‌واسطه و رودررو با این خانواده‌ها داشته باشد و مطالبات آنان را بدون واسطه بشنود.

وی افزود: از سازمان زیباسازی نیز می‌خواهم که به مناسبت هفتم مهرماه و روز آتش‌نشانان، قهرمانان و شهدای آتش‌نشانی را که حقیقتا شایسته عنوان مدافع هم‌وطن هستند، بیشتر در جامعه و سطح شهر معرفی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز