خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیران وزارت بهداشت و شهرداری تهران؛

نشست هماهنگی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در تهران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۷۴۸۲

نشست هماهنگی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در شهر تهران با حضور فرشاد رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران و مدیران سلامت مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران و همچنین صابریان، رییس اورژانس تهران و نیز نمایندگانی از معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این نشست مهمترین اهداف، ضرورت و چگونگی اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون در سطح تهران و موارد همکاری و تقویت مشارکت شهرداری تهران در این طرح مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

زینب نصیری مدیرکل سلامت شهرداری تهران در این نشست گفت: اداره کل سلامت شهرداری تهران و شرکت شهرسالم می‌تواند ظرفیت های خود را برای اجرای هرچه بهتر این طرح در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد که این ظرفیت ها شامل ۱۸ درمانگاه شرکت شهر سالم و ۳۵۲ خانه سلامت و سراهای محله شهر تهران است.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران در حوزه زیرساخت ها و هماهنگی های لازم جهت ایجاد ایستگاه های سیار در معابر و محل‌های پر رفت و آمد مانند ایستگاه‌های مترو، پایانه‌ها، میادین میوه و تره بار، فروشگاه‌های شهروند و پارک ها می‌تواند به بسیج ملی کنترل فشارخون کمک کند اما پشتیبانی نیروی انسانی مورد نیاز باید توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی استان تهران انجام شود.

مدیر کل سلامت شهرداری تهران خاطرنشان کرد: شهرداری تهران ۶۰ هزار و شرکت شهرسالم چندین هزار نفر نیروی انسانی دارد و بنا شد که شرکت شهرسالم نسبت به سنجش فشارخون کارکنان شهرداری و این شرکت اقدام کند و اطلاعات آن را در سامانه سیب وزارت بهداشت وارد کند.

نصیری با اشاره به نقش مهم شهرداری تهران در افزایش آگاهی و اطلاع رسانی شهروندان نسبت به فشارخون بالا و مشارکت در این طرح ملی، یادآور شد: شهرداری تهران می‌تواند با استفاده از ظرفیت معابر، سراهای محله، فضای مترو و ایستگاه‌های آن، اتوبوسرانی و تاکسیرانی و خانه‌های سلامت نسبت به انتقال پیام به شهروندان موثر باشد و قدمی در این طرح بزرگ ملی بردارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز