خبرگزاری کار ایران

معاون پرستاری وزارت بهداشت:

مراقبت در نظام سلامت، حلقه مفقوده سیستم بهداشت و درمان است

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۹۸۸

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه هدف اصلی معاونت پرستاری ارائه مراقبت های با کیفیت و مقرون به صرفه به همه مردم است، گفت: امر مراقبت، در نظام سلامت ما، حلقه مفقوده سیستم بهداشت و درمان است.

به گزارش ایلنا، مریم حضرتی ضمن بیان این مطلب افزود: آنچه در همه جوامع علمی و نظام سلامت مورد توجه قرار گرفته است، مفهوم دو کلمه "health  care" است. با توجه به این دو مفهوم، سوالی که مطرح می شود این است که ما چه میزان در تحقق اجرای  این دو امر مهم موفق بوده ایم. 

وی اظهار داشت: اینکه اخیرا در همه رسانه‌ها اعلام می شود بیش از 60 درصد مردم ما از فشار خون خود تا زمانی که مبتلا به عوارض ناتوان کننده آن نشده اند اطلاع ندارند، یا اینکه بیشترین عامل مرگ های زودرس در ایران در سال گذشته به دلیل فشار خون بالا بوده است و موارد بسیاری از  این قبیل، مستنداتی هستند که نشان می دهد چقدر این دو مفهوم مغفول مانده اند.

حضرتی ادامه داد:  به عنوان پرستاری که سال ها در این حرفه به صورت تخصصی تلاش کرده است، عرض می کنم  زمانی که پرستار سلامت جامعه، پرستار سلامت روان، پرستار سلامت سالمندی، پرستار خانواده و پرستار مدرسه در جایگاه حقیقی خود قرار گیرند و به وظایف اصلی خود در جامعه عمل کنند، آنگاه  مفهوم مراقبت نه تنها در بالین که در جامعه نیز  معنای حقیقی خود را پیدا خواهد کرد. 

وی گفت: اکنون که زمینه رشد برای امر سلامت و مراقبت ایجاد شده است از همه پرستاران و اندیشمندان حوزه مراقبت های پرستاری در هر جایگاه و مقامی می خواهم یکدل و یک زبان، متحد و با جدیت در جهت ارتقای شاخص های مراقبت در جامعه و مراکز مراقبتی و درمانی تلاش کنند و میزان مشارکت در ارتقای کیفی مراقبت در جامعه را مبنای تاثیرگذاری خود بدانند و فراموش نکنیم که میزان سنجش اثر بخشی ما بسته به میزان تاثیری است که بر سلامت مردم داشته ایم. 

 حضرتی در پایان خاطرنشان کرد: معاونت مراقبت پرستاری اکنون قوی‌تر، مصمم‌تر و محکم‌تر از هر زمان دیگری به تلاش‌های بی وقفه خود در جهت ارتقای حرفه و خدمت به مردم ادامه خواهد داد و بدون شک مثل همیشه همراهی و همیاری همه گروه های پرستاری در این امر مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز