خبرگزاری کار ایران

مدیرکل همکاری‌های بین الملل وزارت بهداشت خبر داد:

سفر وزیر بهداشت به سوییس برای شرکت در هفتاد و دومین اجلاس جهانی سالیانه سازمان جهانی بهداشت

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۵۱۷

مدیرکل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت گفت: مطابق برنامه هر ساله سازمان جهانی بهداشت، وزیر بهداشت در هفتاد و دومین نشست مجمع جهانی سلامت این سازمان که با محوریت پوشش همگانی سلامت و با حضور وزرای بهداشت کشورهای عضو در ژنو برگزار می شود، شرکت می‌کند.

به گزارش ایلنا، محسن اسدی لاری مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت با اعلام این مطلب، افزود: در این نشست موضوعات اولویت دار بهداشتی در جهان در قالب اسناد مطرح و مورد بررسی اعضا قرار خواهد گرفت و کشورهای عضو این سازمان، پیرامون هر سند اعلام نظر خواهند کرد.

وی با اشاره به سخنرانی وزیر بهداشت در 6 پنل این مجمع، خاطرنشان کرد: دکتر نمکی در نشست جانبی مراقبت های اولیه سلامت به سمت پوشش همگانی سلامت، اهداف توسعه پایدار، دوازدهمین نشست وزرای بهداشت کشورهای جنبش عدم متعهد و همچنین کشورهای مدیترانه شرفی سخنرانی می کند.
 
مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت بیان کرد: وزیر بهداشت در حاشیه مجمع جهانی سازمان جهانی بهداشت با وزرای بهداشت کشورهای مختلف و رییس سازمان جهانی بهداشت در زمینه ارتقای همکاری ها و همچنین برگزاری هرچه بهتر اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی در تهران، دیدار و گفتگو می کند.
 
 اسدی لاری خاطرنشان کرد: در این نشست درخصوص اسنادی از جمله آمادگی، مراقبت و پاسخگویی، ویروس فلج اطفال، اجرای دستور کار اهداف توسعه پایدار، پوشش همگانی سلامت، محیط زیست و تغییرات آب و هوایی، دسترسی به واکسن ها و داروها، پیگیری نشست بلندپایه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص موضوعات مربوط به سلامت (از جمله مقاومت میکروبی، پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر، پایان بخشیدن به سل)، سازوکار کشورهای عضو درخصوص داروها و محصولات پزشکی تقلبی، منابع انسانی برای سلامت، ارتقای سلامت جمعیت مهاجران و پناهندگان، ایمنی بیماران و همچنین ریشه کنی آبله مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
 
گفتنی است، هفتاد و دومین اجلاس جهانی سالیانه سازمان جهانی بهداشت از ۳۰ اردیبهشت تا 7 خرداد سال جاری در ژنو برگزار و هیاتی بلندپایه از نظام سلامت به ریاست  وزیر بهداشت کشورمان در این اجلاس حاضر می شوند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز