خبرگزاری کار ایران

مونسان خبر داد:

تسهیل صدور ویزا برای گردشگران سلامت

asdasd
کد خبر : ۷۶۳۱۲۸

رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از تسهیل صدور ویزا برای گردشگران سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در مراسم رونمایی از تفاهمنامه همکاری گردشگری سلامت در وزارت بهداشت با بیان این نکته که فرصت بی‌نظیری با کمک وزارت بهداشت برای ساماندهی گردشگری سلامت فراهم شده است، گفت: یکی از بخش های پردرآمد گردشگری توریست سلامت است و به ازای هر گردشگر 2400 دلار درآمد درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور که توریست سلامت را به یک گردشگری ترکیبی تبدیل می‌کند، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های کشور از جمله طبیعت و پیشینه تاریخی و میراث فرهنگی، توریست سلامت وقتی وارد کشور می‌شود به گردشگر ترکیبی تبدیل و پس از درمان از اماکن دیدنی کشور دیدن می‌کند، در نتیجه ساماندهی فرایند حضور آنها در کشور بسیار حائز اهمیت است.

مونسان تصریح کرد: دلال ها باعث شدند تا ذهنیت نامناسبی برای توریست سلامت ایجاد شود و کم‌کاری‌ها منجر به عدم دریافت سرویس مناسب شد. باید در زمینه گردشگری سلامت و ترکیبی از ورود دلال‌ها جلوگیری کنیم زیرا باعث ایجاد ذهنیت نادرست برای گردشگر خارجی می شود.

وی با اشاره به راهکار درنظر گرفته شده برای ممانعت از فعالیت دلال‌ها افزود: در حال طراحی سامانه‌ای هستیم که بیماران بین‌المللی از بدو ورود به کشور رصد شوند و میزان خدمات بهداشتی و درمانی و افرادی که به آنها خدمات رسانی می‌کنند، مشخص شود.دراین تفاهمنامه وظایف دو دستگاه مشخص و شرکت‌های تسهیلگر در حوزه خدمات و درمان قرار می‌گیرند و شرکت های خدمات گردشگری فرایند ورود گردشگر تا ورود به بیمارستان را بر عهده خواهند گرفت.

مونسان درباره ویزای گردشگران سلامت نیز گفت: وزارت امورخارجه همکاری خوبی داشته است و فرایند صدور ویزا برای توریست سلامت آسان است و در حال لغو یک طرفه روادید با کشورهای هدف هستیم که باعث افزایش جذب گردشگران سلامت به کشور شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز