خبرگزاری کار ایران

تقلیل مراکز علمی کاربردی شهرداری به ۴ مرکز

asdasd
کد خبر : ۷۵۹۱۷۷

رییس شورای شهر تهران از تقلیل مراکز علمی کاربردی شهرداری به ۴ مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، محسن هاشمی‌ در حاشیه صد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: اعضای شورای شهر نسبت به لایحه مجلس درباره مالیات بر ارزش افزوده که سبب از بین رفتن منابع پایدار شهرداری می‌شود اعتراض داشتند و عمده اعضا از نمایندگان درخواست کمک داشته که لایحه مربوطه به کمیسیون‌ها باز گردد زیرا شهرداری با این لایحه دچار بحران خواهد شد.

وی درخصوص موضوع ساماندهی مراکز آموزشی شهرداری که در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت، بیان کرد: این مسئله بسیار مهم است زیرا  30 مرکز آموزشی و 9 مرکز علمی کاربردی در شهرداری داریم و همه مناطق سازمان‌ها و مراکز شهرداری دارای مراکز آموزشی هستند.

رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: بر اساس مصوبات امروز مراکز علمی کاربردی از 9 مرکز به 4 مورد تقلیل یافت که این مراکز علمی کاربردی فرهنگی ـ اجتماعی، ایمنی و بحران، هوشمندسازی و حمل و نقل نام گذاری شدند.

وی همچنین افزود:‌ رشته‌های این مراکز قرار است در شورا تصویب شود البته هزینه خودگردان شدن مراکز رأی نیاورد.

هاشمی در خصوص اینکه در آستانه ماه رمضان  هستیم و نمادهای شهری به مناسبت این مسئله هنوز تغییر نکرده است، عنوان کرد: هنوز این موضوع دیر نشده و امشب همه جای شهر از نمادهای مرتبط با ماه رمضان پر خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئله مراکز آموزشی و علمی کاربردی شهرداری بسیار مهم بود زیرا 3500 دانشجو در مراکز علمی کاربردی تحصیل می‌کنند که 60 درصد آنها مربوط به خارج از شهرداری بوده و علیرغم پرداخت سوبسید توسط شهرداری کیفیت هم مورد سوال بود.

هاشمی خاطرنشان کرد: شهرداری 43 سازمان و مرکز و 22 منطقه دارد که همه مراکز آموزشی داشتند اما در برخی از این مراکز بیکاری‌ وجود داشت براین اساس پرداختن به این مسئله حائز  اهمیت بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز