خبرگزاری کار ایران

آسیب‌دیدگی ۱۵۰۰ مدرسه در مناطق سیل‌زده/ نهراسیدن از مشکلات، شرط اصلی اجرای سند تحول است

asdasd
کد خبر : ۷۵۸۳۸۰

وزیر آموزش و پرورش با تشریح اقدامات این وزارتخانه در مناطق سیل‌زده گفت: ۱۵۰۰ مدرسه در مناطق سیل‌زده دچار آسیب و تخریب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درسخنرانی پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس گفت: هفته بزرگداشت مقام و منزلت معلم را خدمت تمام همکاران تبریک عرض کرده و برای پنج هزار معلم شهید آرزوی علو درجات را دارم.

وی با اشاره به تحصیل ۱۴ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور ادامه داد: آموزش و پرورش بیش از ۹۵۰ هزار فرهنگی و ۱۰۶ هزار مدرسه در ۷۵۲ منطقه و شهرستان را دارد که گسترده‌ترین دستگاه اجرایی کشور به شمار می‌رود، در این دستگاه از اساسی‌ترین و مهم‌ترین نقش را معلمان در حوزه انتقال فرهنگ هویت یابی و جامعه پذیری به بیش از ۱۴ میلیون دانش آموز را دارا هستند، معلمان فداکار که به رغم کمبود امکانات و تجهیزات در مدارس و مشکلات اقتصادی و منابع همچنین صمیمانه متعهدانه و خصوصی در خدمت فرزندان ملت شریف قرار دارند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای سند تحول نظام آموزش و پرورش تصریح کرد: همکاران‌مان در آموزش و پرورش دستیابی به اهداف سند تحول را که برآیند علمی و فرهنگی کارشناسان آموزش و پرورش است را نقشه راه خود قرار داده‌اند، اولویت اصلی در وزارت آموزش و پرورش همان طور که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته اجرای سند تحول آموزش و پرورش است که بر اساس این سند چرخش‌های اساسی در نظام آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت و نظام آموزشی ما تبدیل به نهاد فرهنگی و تربیتی می‌شود.

وی گفت: بر اساس این سند می‌توانیم زمینه تربیت پذیری کودکان و نوجوانان را بر اساس اقتضائات فرهنگی غنی ایران اسلامی و نیازهای امروز و فردای جامعه فراهم کنیم، آموزش و پرورش در این مسیر به همراهی و همدلی همه کسانی که دل در گرو تعالی میهن اسلامی بسته‌اند نیاز دارد و مشارکت و همراهی همه آحاد جامعه در این مسیر ضرورت اجتناب‌ناپذیر برای موفقیت آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به یکی از مهم‌ترین محورها در برنامه سند تحول آموزش و پرورش گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما اصلاح و توسعه مدیریت آموزشی کشور است ما باید به سمت مدرسه محوری پیش برویم چراکه مدرسه رکن اصلی تعلیم و تربیت است. مدرسه کانون اصلی تربیت محله و خانه دوم دانش‌آموزان است. با توجه به این نقش مهم، مدرسه باید به محیطی تصمیم‌گیر ارتقا یابد.

بطحایی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: داشتن روحیه انقلابی، اقدام شجاعانه و نهراسیدن از مشکلات شرط اصلی برای تحقق اجرای سند تحول است. شکستن قالب‌ها و عبور از مشکلات نیازمند روحیه انقلابی است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به وقوع سیل در برخی از استان‌های کشور گفت: بر اثر حادثه سیل اخیر آسیب‌‌های جدی به مدارس در برخی از استان‌ها وارد شده و ۱۵۰۰ مدرسه در استان‌های سیل‌زده دچار آسیب شده‌اند. وزارت آموزش و پرورش همگام با سایر نهادها به کمک آسیب دیده‌گان از سیل شتافت و برای این منظور استان‌های معینی را نیز در نظر گرفت.

بطحایی با اشاره به اقدامات وزارت آموزش و پرورش در استان‌‌های سیل‌زده تصریح کرد: ما در خصوص مناطق سیل‌زده اقدامات‌مان را در سه حوزه انجام دادیم در همین زمینه در خصوص فضاهای آموزشی اقدامات خوبی آغاز شد و خیرین مدرسه‌ساز در کنار دولت به بازسازی و تعمیر مدارس تخریب شده پرداختند و بازسازی‌ها در برخی مناطق شروع شده‌اند.

وی با بیان اینکه بازسازی مدارسی که آسیب کمتر دیده بودند نیز آغاز شده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا این مدارس تا مهرماه آماده شود همچنین بخشی از کمک‌ها برای دانش‌آموزان بود در این زمینه نیز اردوهای علمی و کلاس‌های رفع اشکال در مناطق سیل‌زده برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود. در کنار همه این‌ها تلاش‌هایی با همت معلمان برای حمایت از همکاران خود در این سه استان صورت گرفته است که امیدواریم قدری از آلام همکاران ما در مناطق سیل‌زده را مرتفع کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شعار سال ۹۸ گفت: در سال پیش رو با توجه به شعار سال که همان رونق تولید است در عرصه تعلیم و تربیت تلاش می‌شود گام‌های موثری در این زمینه برداشته شود. در سال ۹۷ دوره آموزشی کوتاه مدت که شامل آموزش برخی مهارت‌ها به بچه‌ها آموزش داده شد تا دانش‌آموزان با آموزش دست ساخته‌های ساده با محیط کار و فرهنگ کارآفرینی انس بگیرند. در تا بستان امسال و سال تحصیلی آینده برنامه مکمل را برای این دوره آموزشی پیش‌بینی کردیم تا بجه‌ها با مهارت‌های تولید که منتج به فروش شود آشنا شوند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مصمم است چشم‌اندازها‌ی بسیار مهی در راستای تحقق برنامه گام دوم مد نظر قرار دهد تا در جهت اهداف این مهم گام‌هایی را بردارد و بتواند در آینده‌ای نه چندان دور آموزش و پروشی در خور مردم ایجادکند و به همت مردم و یاری خداوند مدارسی را در اختیار فرزندان قرار خواهیم داد تا دانش‌آموزان در محیط امنی و موثر حضور داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز