خبرگزاری کار ایران

نقش پررنگ ماماها در مناطق سیل‌زده/ چالش اشتغال ماماها در کشور

asdasd
کد خبر : ۷۵۵۶۱۷

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز ماما گفت: ماماها نقش مهمی در ترویج زایمان طبیعی و رشد جمعیت در کشور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریده اولاد قباد، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در همایش بزرگداشت روز جهانی ماما که امروز در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، گفت:حضور پررنگ ماماها در مناطق سیل زده جای تقدیر و تشکر دارد و من خود به مناطق سیل زده سفر کردم و دیدم که چگونه ماماها به دختران جوان و مادران باردار خدمت رسانی می‌کنند.

او افزود: ماماها در بحران همیشه دغدغه‌مند بوده و به مادران باردار خدمت رسانی می‌کردند چرا که اغلب بانوان به دلیل حجب و حیا به پزشکان مرد مراجع نمی‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: ماده ٧۴ قانون شش توسعه به منظور ترویج زایمان طبیعی مصوب شده، چرا که نسل سالم و مادران سلامت در گرو زایمان طبیعی است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری ماماها نقش مهمی در ترویج زایمان طبیعی و رشد جمعیت دارند.

او درخصوص کمبود ماما در کشور گفت: چالش اشتغال ماما در کشور وجود دارد و ما با کمبود ماما در کشور روبه رو هستیم و همچنین شیفت های فشرده ماماها را باید با جذب ماما کاهش دهیم.

اولاد قباد با اشاره به مشکلات بیمه‌ای گفت: ماماهایی که در مراکز درمانی و مطب‌ها خدمت رسانی می‌کنند با بیمه ها دچار مشکلاتی هستند که باید این مشکل حل شود.

وی تاکید کرد: هر بانوی ایرانی این حق را دارد که دارای ماما خانواده باشد، چرا که دختران باید نقش مادر و همسری را ایفا کنند و ماماها باید در مدارس نحوه ایفای نقش مادری و همسری را با طرح های خود مراقبتی ارائه کنند و بتوانیم این گام اساسی را برای خود مراقبتی برداریم.

وی افزود: ما باید دختران را در کنار مادران قرار دهیم زیرا پیشگیری مهمتر از درمان است و با پیشگیری از رفتارهای پر خطر با آسیب‌های اجتماعی کمتری مواجه خواهیم بود. امیدواریم وزارت بهداشت بتواند ماده ٧۴ قانون ششم توسعه را به نحوی احسن در همه کشور اجرایی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز