خبرگزاری کار ایران

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با ایلنا:

معلولان و کودکان بی‌سرپرست در مناطق سیل‌زده به مراکز امن منتقل شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۸۱۴

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در حادثه سیل هیچ بچه جدیدی به عنوان بی‌سرپرست یا خانمی که همسرش را از دست داده باشد، به بهزیستی معرفی نشده است.

حبیب‌الله مسعودی فرید (معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین اقدامات این سازمان در مناطق سیل‌زده گفت: در روزهای اول بین ۵۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حساب  مددجویان واریز شد، اما تلاش بعدی ما برای مسکن مددجویان با همکاری بنیاد مسکن و دیگر گروه‌ها و خیرین است.

وی در ادامه بیان کرد: سایت برآورد خسارات ایجاد شده و خساراتی که به مددجویان و مراکز با اولویت مددجویان وارد شده، در آن سامانه ثبت شده است به عنوان مثال اینکه چه تعداد خانه از بین رفته و چه تعداد خانه نیاز به بازسازی دارد، همه این موارد براساس الگوی بنیاد مسکن در استان‌ها است و همه نیز احصا شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: در استان خوزستان و مکان‌هایی که به خاطر سیل امکان دسترسی وجود نداشت و در محاصره آب بودند، به محض اینکه مشکلات برطرف شود، همکاران مناطق تخریب شده را به لیست اضافه می‌کنند.

مسعودی فرید همچنین افزود: افرادی که به ما مراجعه می‌کنند، می‌گویند ما فقط توانستیم بچه معلول خود را از خانه خارج کنیم و نتوانستیم وسایل خانه را از خطر سیل نجات دهیم، بنابراین این افراد به حمایت‌های ویژه‌ای نیاز دارند وسازمان بهزیستی تلاش خود را می‌کند، اما این موضوع  نگاه ویژه‌تر دولت را می‌طلبد که اگر دست کمک‌شان با سازمان همراه باشد، قطعا می‌توان با سرعت بیشتری مشکلات ناشی از سیل را برطرف کرد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی اظهار کرد: در حادثه سیل هیچ بچه جدیدی به عنوان بی‌سرپرست یا خانمی که همسرش را از دست داده باشد، به بهزیستی معرفی نشده است، قطعا اگر این اتفاق رخ دهد بهزیستی یا کمیته امداد باید حمایت های لازم را از این افراد به عمل آورند.

وی همچنین افزود: در محل‌های سیل‌زده اوضاع در حال بهتر شدن است و برخی از اردوگاه‌ها جمع آوری شده و مردم به خانه‌های خود یا محل‌های اسکان دیگری بازگشته‌اند. همچنین معلولان و کودکان به سایر مراکز امن منتقل شده‌اند وخسارات مراکز نیز درسامانه برآورد خسارت ثبت می‌شود و اگر خسارات گسترده باشد باید برای خسارات و ساخت آنان اقدام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز