خبرگزاری کار ایران

دو هزار فرهنگی در سیل خسارت دیده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۵۴۷۸۵

مدیرکل برنامه‌ریزی انجمن‌های مدارس، آموزش خانواده و مشاوره اولیاء در مورد آمار اولیه فرهنگیانی که از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد در سیل اخیر آسیب‌دیده‌اند، اظهار کرد: آمار اولیه‌ای که تاکنون به‌دست‌آمده و نهایی نیست به ۲۰۰۵ نفر از فرهنگیان در سیل اخیر آسیب‌رسیده است که ۶۱ نفر از فرهنگیان آسیب بالایی دیده‌اند.

به گزارش ایلنا، نورعلی عباسپور با اشاره به ابلاغ‌هایی که وزیر آموزش‌وپرورش برای کمک‌رسانی به استان‌های سیل‌زده برای اعضای شورای معاونین و مدیران کل استان‌ها زده‌اند، اظهار کرد: در حوزه کمک از پتانسیل‌های انجمن‌های اولیاء و مربیان، برنامه‌ریزی و مدیریت استفاده از کمک‌های انجمن‌ها بر عهده مدیرکل انجمن اولیاء و مربیان وزارت گذاشته است.

وی ادامه داد: محوریت کار در حوزه انجمن حمایت از فرهنگیانی است که در سیل اخیر دچار آسیب شده‌اند، خصوصاً فرهنگیانی که مسکن آن‌ها دچار خسارت شده است و انجمن‌ها در این بخش حضور پیدا می‌کنند و به این فرهنگیان کمک کنند تا به بازسازی منازلشان اقدام کنند و آمار اولیه‌ای که چه تعداد از فرهنگیان از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شده‌اند مشخص‌شده است.

عباسپور تصریح کرد: کار کمک به آسیب دیدگان سیل اخیر یک فرایند بلندمدت است و نیاز به برنامه‌ریزی دارد چراکه فردی که خانه‌اش تخریب‌شده است احتمالاً لوازم منزلش هم تخریب‌شده لذا نیاز به یک سرپناه موقت دارد تا در طول زمان مسکن جدید برایش ساخته و به اتمام برسد.

مدیرکل برنامه‌ریزی انجمن‌های مدارس، آموزش خانواده و مشاوره اولیاء اظهارکرد: برنامه‌ریزی را با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های هر استان انجام می‌دهیم و بر اساس تعداد واحدهای تخریبی و آسیب‌دیده وظایف بین استان‌ها تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به استفاده از پتانسیل‌های مدرسان آموزش خانواده در کمک به آسیب دیدگان سیل اخیر گفت: سال گذشته مدرسان آموزش خانواده آموزش‌هایی دیده‌اند که بتوانند آموزش تاب‌آوری به مردم داشته باشند البته آموزش تاب‌آوری به معنای جمع‌کردن مردم در کلاس‌ها و آموزش آن‌ها نیست بلکه بتوانند در بین مردم حضور پیدا کنند و به تقویت روحیه مردم کمک کنند.

وی تصریح کرد: مشاوران زیادی اعلام آمادگی کرده‌اند و ما هم به استان‌های سیل‌زده اطلاع داده‌ایم که در صورت نیاز از ظرفیت مدرسان آموزش خانواده استفاده کنند.

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، مدیرکل برنامه‌ریزی انجمن‌های مدارس، آموزش خانواده و مشاوره اولیاء با اشاره به وجود ظرفیت مشاوران انجمن اولیا و مربیان گفت: مشاوران خانواده از نیروهای مجربی هستند که می‌توانند با حضور در مناطق سیل‌زده به خانواده‌های آسیب‌دیده مشاوره‌های مناسبی دهند.

وی در مورد آمار اولیه فرهنگیانی که از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد در سیل اخیر آسیب‌دیده‌اند،  اظهار کرد: آماری اولیه‌ای که تاکنون به‌دست‌آمده است و نهایی نیست به ۲۰۰۵ نفر از فرهنگیان در سیل اخیر آسیب‌رسیده است که ۶۱ نفر از فرهنگیان آسیب بالایی دیده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز