خبرگزاری کار ایران

وزش باد شدید در تهران/احتمال آبگرفتگی در استان‌های شمال غربی و شمالی

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۹۰۸

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اعلام آخرین وضعیت جوی در کشور گفت: از وزش باد شدید در تهران و خوزستان در ساعات اوایل امشب خبر داد.

احد وظیفه، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت جوی در کشور گفت: با فعالیت این سامانه بارشی در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی شاهد بارش برف هستیم همچنین در سواحل شاهد بارش باران هستیم.

وی با بیان اینکه بارش‌های این سامانه بارشی باعث آبگرفتگی خواهد شد اما وقوع سیل را در پی نخواهد داشت، ادامه داد: بارندگی در اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی تا فردا ادامه دارد در ارتفاعات شمالی وجنوبی البرز نیز شاهد بارش برف خواهیم بود همچنین بارش‌هایی را در جلگه‌های گیلان خواهیم داشت که باعث آبگرفتگی در جلگه‌ها خواهد شد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: بارش در سواحل دریای خزر نیز بین 20 تا 50 میلیمتر است. احتمال آبگرفتگی در شرق استان گلستان نیز وجود دارد. این سامانه هر چقدر به سمت شرق پیش‌ می‌رود از شدت بارش برف در ارتفاعات کاسته می‌شود و بر شدت بارش‌ها افزوده می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه این سامانه بارشی روز چهارشنبه از کشور خارج می‌شود خاطرنشان کرد: فردا سه‌شنبه شاهد بارش‌هایی در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی خواهیم بود. این سامانه بارشی در روز چهارشنبه باعث بارش‌هایی در ترکمنستان و افغانستان خواهد شد.

وی ادامه داد: در خوزستان نیز وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: یزد، کرمان، خراسان جنوبی با توجه به اینکه سرعت باد بالاست احتمال بروز پدیده گرد وخاک نیز وجود دارد.

وی همچنین درباره وقوع طوفان در تهران گفت: در تهران طوفان نداریم البته وزش باد در اواخر روز و اوایل شب تشدید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز