خبرگزاری کار ایران

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت :

آموزش، رکن اصلی حوزه بهداشت است/ آموزش‌های چهره به چهره توسط نیروهای حوزه بهداشت به مردم ارائه می شود

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۹۰۵

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه گفت: سامانه یکپارچه سلامت(سیب) مبتنی بر برنامه های سلامت ملی جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده و خدمات حوزه بهداشت و مراقبت های بهداشتی به طور کامل در این سامانه ثبت می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، محمد شریعتی قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه اظهار داشت: سامانه سیب نقش CDSS یا تصمیم یار کلینیکی را ایفا می کند. به عنوان نمونه اطلاعات نوزادان در سامانه سیب ثبت می شود و سیستم به طور هوشمند به مراقب سلامت یا بهورز، می گوید که وضعیت این نوزاد از نظر قد، وزن، تغذیه، بیماری و سلامت چگونه است و باید چه اقداماتی از جمله آموزش تغذیه با شیر مادر برای او انجام شود.

وی با اشاره به شعار دومین روز از هفته سلامت یعنی "آموزش، رکن سلامت"، تصریح کرد: هیچ برنامه سلامتی در کشور نداریم که آموزش جزیی از آن نباشد و هر روز در کل کشور بیش از 600 هزار نفر به حوزه بهداشت وزارت بهداشت مراجعه می کنند و اطلاعات آنها در سامانه سیب ثبت می شود و خدمات مورد نیاز را بر مبنای این سامانه دریافت می کنند و همه این افراد، یکی از خدماتی که شامل آموزش نیز است را دریافت می کنند.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه از آموزش به عنوان رکن اصلی حوزه بهداشت یاد کرد و افزود: آموزش های چهره به چهره توسط نیروهای حوزه بهداشت شامل بهورز، مراقب سلامت، ماما و ... به مردم ارائه می شود و می توانیم بگوییم کل افرادی که هر روز به حوزه بهداشت مراجعه می کنند، از آموزش بهره مند می شوند.

شریعتی خاطرنشان کرد: از ابتدای راه اندازی سامانه سیب تا کنون، بیش از 369 میلیون نفر روز مراجعه کرده اند و خدمات مورد نیاز را دریافت کرده اند.

وی یادآور شد: وقتی افراد تحت پوشش یک مرکز بهداشتی از نظر سلامت روان غربالگری می شوند، بسته به اینکه غربال آنها مثبت یا منفی باشد، خدمات متفاوتی را دریافت می کنند و گروهی که غربال منفی می شوند، برای حضور در کلاس های آموزشی انتخاب می شوند.

قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت و رئیس مرکز مدیریت شبکه افزود: برای اینکه از صحت داده های سامانه سیب و ارزیابی و پایش عملکرد کارکنان، مراکز و دانشگاه های علوم پزشکی مطمئن شویم، یک پیامک به افراد خدمت گیرنده ارسال می کنیم که آیا این خدمت را دریافت کرده اند یا خیر و آیا از آن رضایت دارند یا خیر؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز