خبرگزاری کار ایران

لزوم بازنگری سرفصل‌های درسی و دوره‌های آموزشی دانشگاه شهید رجایی

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۸۲۳

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ظرفیت‌های پراکنده آموزشی، بر استفاده از فضای مجازی برای یکپارچه کردن ظرفیت های آموزشی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه شهید رجایی و جمعی از اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه روز شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ با حضور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دیدار و گفتگو کردند.

عاملی در این دیدار ضمن تبریک فرا رسیدن عید میلاد حضرت ولیعصر «عج» و تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در این دانشگاه گفت: همانگونه که رهبر حکیم انقلاب فرموده‌اند چنانچه در حوزه تعلیم و تربیت موفق باشیم در دیگر حوزه‌ها هم موفق خواهیم بود و این فرمایش نشان‌دهنده اهمیت حوزه تأثیرگذار تعلیم و تربیت کشور است.

وی افزود: اگر در تألیف کتب درسی به مسائلی چون پرورش خلاقیت، حل مسئله و تقویت مشارکت جمعی و گروهی توجه شود دانش‌آموزانی همدل، سازگار با محیط و با قدرت حل مسئله بالا پرورش خواهند یافت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت‌های آموزشی قدری پراکنده است و باید برنامه ریزی شود تا همه ظرفیت‌ها ضمن حفظ استقلال یکپارچه و هم‌افزا شود و برای انجام این کار می‌توان از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرد.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: به نظر می‌رسد برنامه و سرفصل‌های درسی و دوره‌های آموزشی دانشگاه شهید رجایی نیاز به بازنگری دارد که این کار با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ذیل نقشه جامع علمی کشور می‌تواند صورت گیرد تا بتوانیم از منابع و امکانات استفاده بهینه داشته باشیم.

در این دیدار همچنین عظمتی گفت: در حال حاضر دو دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و دانشگاه فرهنگیان وظیفه تربیت معلم در کشور را برعهده دارند.

وی افزود: هر کدام از این دو دانشگاه ضمن داشتن اهداف مشترک، دارای مأموریت‌های متفاوتی نیز هستند که مأموریت اصلی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی آموزش معلمین فنی و حرفه‌ای است.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: این دانشگاه در طول ۴ دهه فعالیت خود حدود ۷۵۰۰ فارغ التحصیل تربیت کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز