خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

سیل ۴۰ هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرد

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۶۱۰

معاون اول رییس جمهور گفت: سیل به استان‌های مازندران، گلستان و لرستان و ۲۴ استان دیگر بیش از ۴۰ هزار میلیارد خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری در مراسم اختتامیه جشنواره ملی زن و علم که صبح امروز دوشنبه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: بسیار خوشحالم یک دانشمند جوان ایرانی به نام مریم میرزا خانی توجه همه دستگاه‌های علمی و اجرایی را به موضوع علم و زن جلب کرد و روز تولد او در سطح جهانی به عنوان روز زن و ریاضیات انتخاب شده است.

وی ادامه داد: او در دنیا و در علم ریاضی سرآمد شد. طبیعی است که انتطار می‌رود او در وطنش بیشتر مورد توجه باشد و باید به گونه‌ای عمل شود که بیش از پیش مورد توجه مردم و جوامع علمی قرار بگیرد.

جهانگیری اضافه کرد: جوانان نخبه و دانشمندان ایرانی اینها قهرمانان ملی و سرمایه‌های نمادین و علمی کشور هستند. ما با اتکا به سرمایه‌های نمادین و علمی کشور می‌توانیم انگیزه کشور را تقویت کنیم و همچنین می‌توانیم استعدادها را کشف کنیم و سرمایه انسانی را قوت ببخشیم.

وی بیان کرد: دولت زمان فوت دکتر مریم میرزاخانی قانون قدیمی تابعیت را به مجلس‌ فرستاد تا فرزند وی بتواند تابعیت ایرانی داشته باشند. این لایحه به مجلس رسیده و انشالله به تصویب خواهد رسید. ما باید بتوانیم کشور را از شرایط دشوار پیش رو با کمک سرمایه‌های علمی عبور دهیم. یکی از امور مهم که باید صورت گیرد امید بخشی نسبت به آینده کشور است، باید دانشگاهیان و شخصیت‌های علمی افق‌های جدید روی جامعه را باز کنند. زمانی که توانمندی‌های علمی کشور را مشاهده می‌کنم و سپس شرایط کشور ناشی از تحریم‌ها، اقتصاد و سیل را می‌بینم از این میزان  پیشرفت خوشحال می‌شوم.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه های سال ۹۸ تامین آب آشامیدنی در برخی روستاها و شهرها بود، گفت: ایران به شدت به بارندگی نیاز داشت اما سیلی که رخ داد، بخش وسیعی از مناطق کشور را در بر گرفت و به مازندران، گلستان و لرستان و ۲۴ استان دیگر بیش از ۴۰ هزار میلیارد خسارت وارد کرد.

معاون اول رئیس جمهور توضیح داد: جوانان باید از فرصت‌های عظیم که در دل ملت نهادینه شده  استفاده کنند‌. جامعه نیازمند عبور از مشکلات است و به کاربردن واژه‌هایی مانند امید، تحرک، تفاهم در جامعه امروز ضرورت دارد. وقت آن است که نهادها و سرمایه‌های علمی به صحنه بیایند. زمانی می‌توان کارآمدی دولت را افزایش داد که از سرمایه‌های علمی استفاده شود.

معاون اول ریاست جمهوری در پایان با اشاره به اینکه آینده ایران در گرو توسعه علم است، اظهار داشت: توسعه علمی در کشور می‌تواند برای ما یک سرمایه بزرگ باشد، اما این نکته حائز اهمیت است که تا چه اندازه به علم در کشور توجه کرده‌ایم. اگر کشور از لحاظ علمی توسعه پیدا کند تمامی ابعاد به سمت پیشرفت حرکت خواهد کرد. زنان باید در راه این توسعه نقش خود را ایفا کند.  در برنامه ششم تصویب کردیم که باید ۳۰ درصد مشاغل مدیریتی در اختیا زنان قرار بگیرد و ان‌شالله با چنین جشنواره‌ای نقش زنان در علم بیش از پیش خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز