خبرگزاری کار ایران

اقدام وزیر بهداشت برای ارایه وام‌های کم بهره به تولیدکنندگان دارویی کشور

asdasd
کد خبر : ۷۵۳۳۷۵

وزیر بهداشت درباره ارائه وام‌های کم بهره به تولیدکنندگان دارو در کشور گفت: پیشنهاداتی را در این حوزه آماده کرده‌ایم و می‌خواهیم آنها را در هیأت دولت مطرح کنیم و امیدواریم با مساعدت رئیس بانک مرکزی به نتیجه برسیم.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از یکی از پیشرفته‌ترین واحدهای تولید قرص و کپسول در کشور با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن نیمه شعبان، گفت: مجموعه‌ای که امروز به بهره‌برداری رسید، مجموعه بسیار بزرگی است. بنده در صنعت داروسازی کار کرده‌ام و بنیانگذار بسیاری از کارخانه‌های داروسازی کشور بوده‌ام. باید توجه کرد که این مجموعه یکی از پیشرفته‌ترین مجموعه‌های داروسازی کشور است.

وی افزود: بهره‌برداری از این سایت داروسازی گامی در راستای رقابت با بزرگ‌ترین تولید کنندگان جهانی در حوزه داروست و از طرفی حرکتی در راستای وارد شدن به بازارهای جهانی برای صادرات است که از آرزوهای ما بود تا بتوانیم داروهای‌مان را در سرزمین‌های دیگر با GMP و استانداردهایی که مورد قبول خریداران بین‌المللی است، عرضه کنیم که این حرکت در اینجا انجام شد و امروز شاهد بهره‌برداری از یکی از بهترین و بزرگترین سایت‌های داروسازی در منطقه هستیم که قطعاً با همت، عشق و علاقه ایجاد شده و امیدوارم بتوانیم از چنین حرکت‌های بزرگ ملی حمایت‌های بیشتری کنیم.

نمکی ادامه داد: استان البرز یکی از استان‌هایی است که ظرفیت ایجاد چنین مجموعه‌هایی را دارد. در این استان صنایع بزرگ زیادی را داریم و امیدوارم بتوانیم در صنایع غذایی و دارویی هم حمایت بیشتری از سرمایه‌گذاران این استان انجام دهیم.

وی درباره ارزش ریالی سرمایه‌گذاری در این مجموعه دارویی گفت: ارزش سرمایه‌گذاری در این اقدامات فقط ریال نیست، بلکه عشق، علاقه و امیدی که در این مجموعه‌ها صرف شده بسیار ستودنی است. این اقدام در شرایط تحریم و در شرایطی که سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه دارو با موانعی روبروست، انجام شده و بسیار ارزشمند است. بزرگترین سرمایه‌ای که در این مجموعه‌ها صرف می‌شود عشق، علاقه، امید و وطن دوستی است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند و امسال را سال رونق تولید نامگذاری کردند، ما هم با همه وجود از تولید داخل حمایت می‌کنیم. بر اساس برنامه‌ریزی‌هایمان در حوزه‌هایی مانند صدور مجوزها، دادن قیمت درست و … از تولید کنندگان داخلی در حوزه دارو حمایت می‌کنیم.

نمکی در پاسخ به سوالی مبنی بر ارائه وام‌های کم بهره به تولید کنندگان دارویی گفت: وام دادن دست وزارت بهداشت نیست، بلکه دست نظام بانکی است. البته ما در این زمینه پیشنهاداتی را آماده کرده‌ایم تا در هیأت دولت مطرح کنیم و با مساعدت‌های رئیس بانک مرکزی بتوانیم این اقدام را هم به سرانجام برسانیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز