خبرگزاری کار ایران

سرلشکر صفوی مطرح کرد:

نیروهای وظیفه جزو مولفه‌های قدرت ملی در حوزه علمی فرهنگی و امنیتی محسوب می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۲۲۰

سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی با بیان اینکه نیروهای وظیفه جزو مولفه‌های قدرت ملی در حوزه علمی فرهنگی و امنیتی محسوب می‌شوند، گفت: اگر در نیروهای مسلح بتوانیم برای سربازان کار تعریف کنیم و خوب مهارت‌آموزی داشته باشیم می‌توانیم از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگلر ایلنا، سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی (دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا) در حاشیه جشنواره جوان سرباز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حضرت آقا فرمودند برای تجلیل از مقام سربازی همچین برنامه‌ای برگزار شود، گفت: جشنواره سرباز جوان به همت ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال از نخبگان وظیفه نیروهای مسلح در حوزه‌های مختلف تقدیر و تجلیل  شد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بیان اینکه ۴۶ میلیون از جمعیت کشور ما زیر ۴۰ سال هستند، گفت: این ظرفیت جوان یک فرصت برای جمهوری اسلامی ایران است. ما باید از این ظرفیت برای سازندگی و پیشرفت در مسائل کشاورزی، خدماتی، هنر، ورزش و تمام صحنه‌ها استفاده کنیم.

صفوی با اشاره به اینکه تا سال گذشته ده میلیون فارغ‌التحصیل داشتیم، گفت: ما در حال حاضر چهار میلیون ۵۰۰ هزار دانشجو داریم و سالی ۹۰۰ تا یک میلیون فارغ‌التحصیل داریم؛ سالیانه ۴۰۰ هزار نیروی وظیفه وارد ستاد کل نیروهای مسلح می‌شود و اگر ما بتوانیم از این ظرفیت در بخش‌های هنری، قرآنی، مهندسی و تحقیقات و پژوهش استفاده کنیم، پیشرفت‌های زیادی خواهیم داشت.

وی افزود: اجتماع ما جوان شده است و نیروهای مسلح به خصوص نیروی انتظامی باید در برخورد با جوانان به یک پختگی علمی برسد و با هوشمندی، صبوری و دانش حاکم با عقلانیت با مردم برخورد کند. همچنین با توجه به اینکه میانگین سنی دزدان بین 25 تا 30 سال است نیروی انتظامی باید در برخورد با سارقان که در تهران نیز زیاد شده‌اند، ریشه‌یابی کرده و علل دزدی را مشخص کند و این نیاز به یک کار تحقیقی دارد.

وی با بیان اینکه برخی‌ بر این باورند که سربازی هدر دادن عمر است، گفت: سربازی یک فرصت طلایی برای رشد و تعالی است. جوانان در خدمت سربازی نظم و کارگروهی را یاد می‌گیرند.

صفوی تاکید کرد: اگر در نیروهای مسلح بتوانیم بر ای سربازان کار تعریف کنیم و مهارت آموزی داشته باشیم، می‌توانیم از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم. اگر مهارت آموزی به خوبی انجام شود باعث افزایش قدرت ملی می‌شود و نیروهای وظیفه ما جز مولفه‌های قدرت ملی ما در حوزه علمی، فرهنگی، امنیتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز