خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در جمع خبرنگاران:

حذف رشته‌هایی که بازار شغلی ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۵۱۲۵۳

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره رشته‌های حذف شده از دانشگاه‌ها بیان کرد: برخی از رشته‌های ما کم طرفدار هستند و در مقطع ارشد و دکتری تعداد کمی از دانشجویان را مورد پذیرش قرار می‌دهند که بر این اساس این رشته‌ها حذف شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بعد از حاشیه برنامه هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه‌های کشور در خصوص تعامل دانشگاه با جامعه گفت: وزارت علوم سعی می‌کند تا موضوعات و چالش‌های پیش روی کشور را برطرف کند.سال گذشته به کمک دانشگاهیان چندین برنامه متعدد در حوزه ساماندهی ریزگردها، مسائل و موضوعات مربوط به زلزله و خشکسالی دریاچه ارومیه مطرح شد و امسال هم با توجه به سیل اخیر که در کشور به وقوع پیوسته است گروه‌های علمی دانشگاهی وارد عمل شده‌اند.

غلامی درباره رشته‌های حذف شده از دانشگاه‌ها بیان کرد: برخی از رشته‌های ما کم طرفدار هستند و در مقطع ارشد و دکتری تعداد کمی از دانشجویان را مورد پذیرش قرار می‌دهند که بر این اساس این رشته‌ها حذف شده‌اند زیرا بازار شغلی مناسبی برایشان وجود نداشته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: البته وزارت علوم تلاش دارد تا تمام رشته‌های دانشگاهی همچنان تدریس شوند اما باید توجهی هم به بازار کار مناسب آنها داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز