خبرگزاری کار ایران

اقلام ضروری و مورد نیاز مردم در خوزستان اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۸۱۷

معاون عمرانی ستاد مدیریت بحران گفت: کولر، پنکه، پشه بند، کلمن آب، وسایل پخت و پز، چراغ قوه، البسه، پوشاک، دمپایی از جمله نیازهای ضروری مردم در استان خوزستان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهارمین جلسه شورای هماهنگی و مدیریت بحران استان تهران با حضور انوشیروان محسنی بندپی و اعضای ستاد مدیریت بحران بعد از ظهر امروز در استانداری تهران برگزار شد. 

محمد تقی زاده، معاون عمرانی ستاد مدیریت بحران در این نشست با اشاره به استان معین در استان خوزستان گفت: با توجه به بحران پیش آمده در استان خوزستان ما به عنوان استان معین در خوزستان معرفی شدیم و اقداماتی را انجام داده ‌ایم که به شکل اجمالی به آنها اشاره می‌کنم. بلافاصله بعد از ابلاغ به استان خوزستان عزیمت کردیم و محدوده‌ای که برای ما مشخص شد، دشت آزادگان بود. البته نقاط مشکل دار دیگری مثل حمیدیه بودند که ما عنوان کردیم هر جا مساله و مشکل بیشتری باشد ما به آنجا می رویم.

وی ادامه داد: بخش اعظم رودخانه کرخه از دشت آزادگان می‌گذرد به همین جهت ما به دشت آزادگان رفتیم و اولین جلسه ستاد بحران را با حضور سپاه حضرت رسول و شهردار تهران تشکیل دادیم. در ابتدا شناختی از منطقه نداشتیم و بعد از کسب اطلاعات و بازدید میدانی این مهم برایمان مطرح شد که باید خروجی آب را پیدا کنیم. در عین حال همانطور که اشاره شد حدود  ۶۵ کیلومتر از محور کرخه در دشت آزادگان قرار دارد و  آب موجود در این مناطق چهار برابر بیشتر از مواقع دیگر بوده است. 

تقی زاده افزود: در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که ۵ تا ۱۰ نقطه دیگر از مرز ایران و عراق را تعیین کنیم تا بتوانیم خروجی را باز کنیم و آب زودتر تخلیه شود.  ما تنها ۴۸ تا ۷۲ ساعت زمان داشتیم تا آب سوسنگرد، کوت نعیم و بستان را تخلیه کنیم. پس از بررسی‌ها در این نقاط متمرکز شدیم و سیل بندهایی را ایجاد کردیم، از طرفی  می‌بایست سیل بندها همتراز با سطح آب باشند و هر بار که آب بالا می‌آمد سطح سیل بند‌ها را بالا می‌بردیم. 

او بیان کرد: حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ ماشین آلات سنگین و نیمه‌سنگین در منطقه داریم و بعد از گذراندن بحران کم کم این دستگاه‌ها را از منطقه خارج می‌کنیم. فعالیت‌های ما در منطقه شامل ارائه تجهیزات و ماشین آلات، ایجاد سیل بند، خدمات امداد و نجات، ارائه اقلام مختلف، غذای گرم و... بوده که با هلکوپتر به مردم رساندیم.همچنین بیش از ۵۰۰ هزار بطری آب در این مناطق توزیع شد.

معاون عمرانی ستاد مدیریت بحران گفت: شواری تامین استان قبل از ورود ما، مصوبه تخلیه سوسنگرد و بستان را داشت که این امر موجب شده بود روحیه مردم آسیب ببیند اما در حال حاضر به شرایط نسبتا پایداری در منطقه رسیده‌ایم. 

او تاکید کرد:کولر، پنکه، پشه بند، کلمن آب، وسایل پخت و پز، چراغ قوه، البسه، پوشاک، دمپایی از جمله نیازهای ضروری استان خوزستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز