خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

احیای زیست شبانه منطقه 12 در دستور کار شورای شهر

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۲۰۱

نائب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تصویب مصوبه احیای زیست شبانه منطقه 12 بیان کرد: این مصوبه به بهبود وضعیت گردشگری این منطقه کمک خواهد کرد.

سیدابراهیم امینی، نائب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با مثبت ارزیابى کردن مراحل پاک‌سازی محله هرندی از آسیب‌دیدگان اجتماعی این اتفاق را گام نخست در بهتر شدن وضعیت این محدوده که بخشی از مرکز تهران محسوب می‌شود، دانست.

امینی با بیان اینکه این منطقه در بافت قدیمی تهران قرار دارد و از این نظر مورد توجه شهرداری است، گفت: اگر این بافت قدیمی احیا شود می‌توان،د فرصت خوبی برای جذب گردشگران و شهروندان تهرانی برای بازدید از مکان‌های دیدنی و سنتی در این منطقه باشد. قلب طهران پتانسیل‌های بسیار بالایی برای جذب گردشگر دارد و در حال حاضر هم جزو پر رفت‌وآمدترین مناطق تهران است.

عضو شوراى شهر تهران تأکید کرد: اگر زیست شبانه این منطقه شکل بگیرد، فرصت مناسبی برای ایجاد تفریحات سالم به وجود می‌آورد.این موضوع در دیگر کلان‌شهرهای مهم دنیا هم بسیار مورد توجه است. از این حیث که هم‌بافت قدیمی و سنتی به‌خوبی حفظ و احیا شود و هم از این نظر که از آن به‌خوبی بهره‌برداری شود تا با جذب شهروندان و گردشگران به‌ویژه در ایام خاص سال مانند نوروز موقعیت اقتصادی خوبی به وجود بیاید.

امینی با اشاره به اینکه امیدوار است از ظرفیت‌های منطقه 12 استفاده خوبی شود، ادامه داد: بسیاری از ساختمان‌های قدیمی تهران در این منطقه قرار دارد. از خیابان 30 تیر تا میدان حسن‌آباد، از مساجد، مکان‌های دیدنی تا بازار و ساختمان شمس‌العماره در این منطقه واقع‌شده‌اند. به همین دلیل است که قلب طهران بسیار مورد توجه شورای پنجم بوده و ما مصوبه‌ای برای احیاء زیست شبانه این منطقه داشته‌ایم.

این عضو شورای شهر درباره چگونگی اجرای این مصوبه عنوان کرد: مصوبه احیای زیست شبانه منطقه 12 به‌تازگی تصویب‌شده است و ما در سال جدید به دنبال اجرایی کردن این مصوبه هستیم. مدیریت شهری و شورای شهر در کنار هم باید تلاش کنند تا بخش‌هایی از این مصوبه را در سال 98 اجرا کنند تا زیست شبانه این منطقه در کل سال جریان پیدا کند و انبساط خاطری برای استفاده از این منطقه در شب‌ها به وجود بیاید. شهروندان و گردشگران به‌راحتی بتوانند شب‌ها در این منطقه رفت‌وآمد داشته باشند و از جاذبه‌های گردشگری آن استفاده کنند.

وی درباره پاک‌سازی محدوده هرندی و برگزاری جشن‌های متعدد در این محله توضیح داد: قطعا بررسی دقیق آسیب‌های اجتماعی در این مناطق و پالایش این مناطق از افرادی که متأسفانه خودشان از نظر اجتماعی مشکلاتی دارند، باعث می‌شود تا شهروندان با آسایش و آرامش بیشتری در محله خودشان زندگی کنند.

امینی تأکید کرد: وظیفه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری است که با برنامه‌های مستمر و نه مقطعی تلاش کند تا وضعیت زندگی شهروندان این محدوده را بهبود ببخشد؛ مانند همین برنامه‌هایی که در نوروز برای محله هرندی تدارک دیده‌اند اما این برنامه‌ها باید در تمام طول سال ادامه داشته باشد تا بتواند تأثیرگذار باشد.

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران در انتها خاطرنشان کرد: قلب طهران مرکز ثقل کلان‌شهر تهران است و باید فضای مناسب و چهره زیبایی داشته باشد. برنامه‌هایی که در محله هرندی اجراشده‌اند، می‌توانند به شکل‌گیری این هدف کمک کنند و وضعیت این محله را بهبود ببخشند تا آسیب‌های اجتماعی به کمک مدیریت شهری کنترل شوند. از طرف دیگر، شهروندان ساکن مناطق دیگر هم با آرامش خاطر بیشتری در این منطقه رفت‌و‌آمد داشته باشند و از فضاهای موجود استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز