خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت:

توسعه آموزش عالی باید به توسعه کشور منجر شود/ توانمندسازی دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای کمک به توسعه در دستور کار قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۹۷۷

معاون آموزشی وزارت بهداشت به بحث مرجعیت علمی و اقداماتی که در حوزه سلامت در این زمینه می‌تواند صورت پذیرد اشاره کرد و اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته توسعه آموزش عالی با توسعه کشورها همراه است و ما نیز باید برنامه‌ریزی کنیم تا با توانمندسازی دانشجویان علوم پزشکی بسترهای لازم برای بهره مندی از محصولات آموزش عالی برای توسعه کشور را فراهم نماییم.

به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با بیان اهمیت بحث مرجعیت علمی و تاکید بر آن در بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری گفت: با آغاز بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی حرکت‌هایی در زمینه بحث مرجعیت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی آغاز شده است.

لاریجانی بر لزوم توجه به دانشجویان خصوصا استعدادهای درخشان علوم پزشکی برای حرکت در مسیر مرجعیت علمی اشاره کرد و گفت: مرکز راهبردی تحقیقات آموزش پزشکی در راستای دستیابی به اهداف بسته مرجعیت علمی و آینده نگاری تاسیس شد. این مرکز مسئولیت تولید شواهد را برای برنامه ریزی در آموزش علوم پزشکی بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر می‌خواهیم به مرجعیت دست یابیم دانشگاه‌ها باید نقاط سرآمدی خود را پیدا کنند‌. نمونه کاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شده است. دانشگاه‌ها باید نقاط تمایز خود را پیدا کنند و این نیاز به یک حرکت و برنامه‌ریزی درست دارد. هم دانشگاه‌های بزرگ و هم دانشگاه‌های کوچک‌تر می‌توانند باتوجه به ظرفیتشان نقاط سرآمدی و تمرکز خود را مشخص کنند.

ممعاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: این کار در برخی دانشگاه‌های ما در حال انجام است. تمامی دانشگاه‌های کشور لازم است این نقاط تمرکز را رصد کنند.

وی با عنوان این مطلب که ماموریت‌های ویژه‌ای که به مناطق آمایشی و دانشگاه‌ها سپرده شده اولویت‌های مطرح شده در اسناد بالادستی نظام سلامت است و باتوجه به ظرفیت‌های دانشگاه‌ها واسپاری شده است، گفت: ضروری است تا دانشگاه‌ها در اجرای ماموریت‌های ویژه‌ای که واسپاری شده است، تلاش کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی با عنوان اینکه رویکرد حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم برای دانشگاه‌ها بسیار مهم است، گفت: در این رویکرد دانشجویان تحصیلات تکمیلی با کسب مهارت‌های کارآفرینی باید بتوانند چالش های عملی را در کشور مرتفع سازند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیا توسعه آموزش عالی با توسعه کشورها همراه است و ما از طریق حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم می توانیم قرابت آموزش عالی و توسعه کشور را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز