خبرگزاری کار ایران

سردار رحیمی:

۸۰ سابقه دار در شب چهارشنبه سوری تحت کنترل هستند/پلمپ ۱۰ انبار مواد محترقه

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۲۵۴

رییس پلیس پایتخت گفت: از ۲۸۰ فردی که در سال های قبل در شب چهارشنبه سوری تخلف کرده بودند تعهد گرفته ایم و ۸۰ سابقه دار نیز تحت کنترل پلیس هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی دقایقی پیش در نشست خبری با اصحاب رسانه آمار حوادث چهارشنبه پایان سال را ارائه کرد و گفت: ما برای چهارشنبه آخر سال با بهره‌گیری از پلیس اطلاعات و امنیت، پلیس آگاهی و پلیس پیشگیری عملا کارمان را از ابتدای زمستان آغاز کردیم.

 رئیس پلیس پایتخت ادامه داد: تاکنون بیش از ۹۲_۹۳ نفر را که اقدام به تهیه، توزیع و خرید و فروش مواد محترقه کرده بودند یا دارای انبارها و مراکز مهم مواد محترقه اکلیل سرنج یا مواد مهیب و آسیب‌زا بودند دستگیر کرده ایم و بیش از ۲۰ میلیون انواع مواد محترقه قاچاق خارجی و ایرانی را از بین برده ایم.

 وی با بیان اینکه حدود ۱۰ انبار تاکنون پلمپ شده است گفت: یکی از این انبار ها بالغ بر ۹ تن اکلیل سرنج داشت که مواد کلیه این انبارها را توقیف کرده ایم.

 سردار رحیمی افزود: امروز با چهار قرارگاه عملیاتی فتح، فجر، نصر و رمضان در آماده باش ۱۰۰ درصدی هستیم و همه نیروهای عملیاتی و ستادی ما آماده باش کامل دارند. پلیس راهنمایی و رانندگی هم به همین ترتیب برای ایجاد نظم در سراسر شهر در حال فعالیت است.

 وی افزود: تا این لحظه ۶_۵ حادثه داشته ایم و کمتر از ۱۰ نفر دچار آسیب شده‌اند. اکثر قریب به اتفاق این افراد دچار مصدومیت سطحی شده اند و تاکنون مصدومیت عمیقی نداشته ایم. یک سرباز وظیفه هم در میان مصدومین وجود دارد و دو دستگاه خودرو تاکنون دچار حادثه شده و بخشی از آن ها تخریب شده است. دو جوان ۱۸ ساله این سرباز را زخمی کرده بودند که دستگیر شده اند.‌

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تلاش ما این است که با پیشگیری و حضور گسترده پلیس در جای‌جای پایتخت اجازه ندهیم برای جوانان و خانواده‌ها مشکلی پیش آید گفت: به نیروها تاکید کرده ام جایی که مردم با رعایت ضوابط در حال شادی کردن هستند هیچ اقدام و دخالتی انجام ندهند و طبیعتاً زمانی که افراد مزاحم بخواهند مشکلی را برای خانواده‌ها ایجاد کنند با آنها برخورد جدی می کنیم. البته تاکنون دستگیری قابل ذکری نداشتیم.

 وی در ادامه گفت: بیش از ۲۸۰ نفر را که در سال های قبل سابقه داشتند به پلیس امنیت و پایگاه های تابعه آن احضار کرده ایم و از آنها تعهد گرفته ایم و آموزش های لازم را به آنان ارائه داده ایم. ضمناً ۸۰ نفر اکنون در اختیار همکاران ما هستند. البته این افراد بازداشت نیستند اما تحت کنترل هستند.

سردار رحیمی اضافه کرد: مجوز های لازم قضایی اخذ شده و کسانی که بخواهند اوباشگری کنند و خطوط قرمز را زیر پا بگذارند بلافاصله دستگیر و تا پایان تعطیلات در بازداشت پلیس خواهند بود. اگر این افراد خودرویی هم استفاده کرده باشند تا پایان تعطیلات در توقیف خواهند ماند.

 سردار رحیمی تأکید کرد: اگر همکاری خانواده ها و جوانان و اطلاع رسانی رسانه ها و تلاش پلیس را با هم در یک مسیر قرار دهیم باید گفت امسال تا اینجا نسبت به سال قبل چهارشنبه پایان سال خوبی را تجربه کرده ایم و امیدواریم این روند تا فردا شب ادامه یابد.

 وی با اشاره به اینکه یکی از مصدومین امشب یک نوجوان ۱۴ ساله بوده است گفت: متاسفانه این نوجوان بر اثر مواد محترقه دست ساز دچار مصدومیت شده و آخرین خبر ما این است که مشکل خاص و نگران کننده ای ندارد. کسی هم که به این کودک آسیب زده اکنون دستگیر شده است.

وی در ادامه گفت: ما ۳۸۴ محله داریم که آنها را به ۲۶۰ بلوک تقسیم کرده‌ایم و در هر بلوک ۶ واحد گشت در طول شبانه روز فعالیت می کنند و همکاران ما باید در خصوص اتفاقاتی که در محل تحت کنترل آنها رخ می‌دهد پاسخگو باشند.

سردار رحیمی در بخش بعدی سخنان خود در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای ایام نوروز گفت: بالغ بر ۲۰۰ پلیس پیشگیری و ۵۰ ایستگاه پلیس راهنمایی و رانندگی در ایام نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند. همچنین در ۱۷ مبادی ورودی و خروجی تهران ایست بازرسی برقرار می شود. در کنار ایست بازرسی بحث راهنمایی مسافران نوروزی به تهران را هم داریم. تهران حدودا ۸۰ درصد مسافر فرست و ۲۰ درصد مسافر پذیر است. در حدود ۸۰ پارک بزرگ ایستگاه های پلیس را پیش‌بینی کرده‌ایم و تلاش شده امسال در بحث امنیت پایتخت برنامه متفاوتی داشته باشیم و برنامه ها گشت محور و کلانتری محور باشد.

 فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه در ایام عید نوروز شهر به طور جدی خالی می شود گفت: در خیابان ها در طول ایام عید فضایی برای تاخت و تاز ایجاد می‌شود و برخی می‌خواهند از این فرصت استفاده کنند. پلیس در این خصوص برنامه ریزی مفصل انجام داده و کسانی که بخواهند در طول تعطیلات حرکات مخاطره آمیز انجام دهند و سرعت های غیر مجاز داشته باشند یا رفتار های حادثه ساز بروز دهند خودروشان توقیف می شود. دوربین های کنترل سرعت فعالند و دوربین های پلیس هم بخصوص در بزرگراه ها فعال هستند.

 سردار رحیمی با بیان اینکه سرعت مجاز در تهران تغییری نکرده است گفت: سال گذشته سرعت مجاز ۱۰  کیلومتر افزایش یافت اما امسال تغییری نیافته و در اکثر نقاط سرعت مجاز ۸۰ کیلومتر در ساعت است. البته در بزرگراه های کمربندی این سرعت مجاز تا ۹۰ و ۱۰۰ کیلومتر هم می رسد.

 سردار رحیمی خاطر نشان کرد: تا ساعت ۱۹ امشب هفت مصدوم داشته‌ایم که شش نفر از آنها سرپایی درمان شده اند و یک نفر بستری شده است. همچنین یک نفر سوختگی درجه یک و پنج نفر سوختگی درجه ۲ داشته اند. علاوه بر این یک نفر نیز دچار شکستگی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز