خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

مشکل اصلی استان بوشهر در حوزه سلامت، مشکلات زیست محیطی است

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۳۵۵

معاون بهداشت وزارت بهداشت، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر حتما باید نظارت قوی و بیشتری بر صنایع مستقر در استان بوشهر داشته باشد چون آلودگی صنایع می تواند به سلامت مردم در این استان آسیب های جدی وارد کند، بنابراین باید راه اندازی مرکز تحقیقات زیست محیطی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که مجوز آن صادر شده را با جدیت پیگیری کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، علیرضا رییسی در نشست اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با وزیر بهداشت که در سفر کاروان تدبیر و امید به استان بوشهر برگزار شد، اظهار داشت: از زمانی که بنده در دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت داشتم، بنا گذاشتیم که به هیچ عنوان نباید خودمان را مدیون صنعت نفت کنیم و هیچ صدقه ای را از صنعت نفت نمی پذیریم و می خواهیم که میزانی از سلامتی که قبل از حضور صنایع در استان وجود داشته، تضمین شود.   

وی تصریح کرد: صنایع حق ندارند با اقدامات و آلودگی های خود به سلامت مردم آسیب وارد کنند و یا در حوزه هایی مانند کوتاهی قد فرزندان استان، اثرگذار باشند و قانون مشخص کرده که صنایع باید پیوست سلامت داشته باشند و در حال حاضر نیز مرکز تحقیقات زیست محیطی در حال راه اندازی است و توصیه می کنم که تمام علم و تحقیقات را بر روی این زمینه متمرکز کنیم چون جنبه ملی دارد. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه وظیفه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، پاسخ به مشکلات و گره های نظام سلامت است، افزود: سوالاتی در حوزه سلامت استان بوشهر وجود دارد که شاید پاسخ به آن دشوار باشد از جمله اینکه آیا وجود صنعت نفت و گاز در استان بوشهر، باعث افزایش ابتلای مردم به سرطان و بیماری های تنفسی شده است؟ بنابراین نیاز است که مطالعه کوهورت در استان بوشهر آغاز شود تا بتوانیم سلامت مردم و اثرات زیست محیطی را بر روی سلامت مردم در دهه های آینده رصد کنیم. 

رییسی تاکید کرد: اگر مستندات قوی در مورد اثرات مخرب آلودگی صنایع نفت و گاز در استان بوشهر بر سلامت مردم وجود داشته باشد، بدون اینکه بخواهیم از کسی صدقه ای بگیریم، می توانیم شاهد تحولات عظیم در استان بوشهر باشیم. مشکل اصلی استان بوشهر در حوزه سلامت، مشکلات زیست محیطی است. 

وی ضمن تاکید بر مقدم بودن بهداشت بر درمان، از اجرای سند توسعه استان بوشهر در حوزه سلامت تا سال 1404 خبر داد و گفت: استان بوشهر از جمله معدود استان های کشور است که در آن، توسعه متوازن در نظر گرفته شده و تفاوت فاحشی بین مناطق شمال و جنوب استان با مرکز استان، وجود نخواهد داشت. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت افزود: تا سال 1404 بر اساس سند توسعه سلامت استان بوشهر، شاخص اعزام بیماران این استان به استان فارس مطرح نخواهد بود و شاخص این خواهد بود که چه تعداد از بیماران از شهرستان های استان بوشهر به مرکز استان مراجعه می کنند و میزان اعزام بیماران به استان های دیگر و البته اعزام بیماران به مرکز استان نیز کاهش پیدا می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز