خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه الزهرا در گفت‌وگو با ایلنا:

سرمایه‌گذاری جدی‎تری باید در دانشگاه‌ها صورت بگیرد

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۴۰۷

رییس دانشگاه الزهرا (س) گفت: دولت مسائل و مشکلات خود را به سمت دانشگاه‌ها سوق دهد و راهکارهای آنان بیشتر بهره گیرد.

مهناز ملانظری (رییس دانشگاه الزهرا (س) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برنامه‌های امسال دانشگاه گفت: دانشگاه ما برای سال آینده چند برنامه محوری در نظر دارد که در وهله اول بحث توسعه رشته‌ها مطرح است. تمرکز دانشگاه الزهرا به طور جدی روی بحث میان رشته‎ای معطوف است. به هیچ وجه قصد توسعه رشته‌هایی که در حالت عادی وجود دارد را نداریم، چون قرار ما این بوده که بتوانیم در حل مسائل اثرگذاری داشته باشیم، پس بایستی هر مسئله‌ای از ابعاد مختلف تعریف شود و میان رشته‌ای‌ها این ویژگی را دارند تا این ظرفیت را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر این، موضوع دیگری که دانشگاه دنبال می‌کند، صرفه جویی است. سال سختی پیش رو داریم، بنابراین بحث هوشمندسازی دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌هایی که می‌تواند صرفه جویی‌های خاصی داشته باشد، اهمیت پیدا می‌کند. در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های جدی انجام شده تا انشاالله در سال ۹۸ بتوانیم با بهره‌برداری از این زمینه‌ها، هم شرایط ارتقا کیفی دانشگاه را مهیا کنیم و هم با صرفه جویی‌های جدی مسائل ارتباطی مناسبی در سطح دانشگاه به وجود بیاوریم.

رییس دانشگاه الزاهرا تاکید کرد: یک نکته کلیدی بحث پرداختن به رضایت و رضایتمندی دانشجویان است که در این فرآیند هوشمندسازی، مسئله مهم توجه به نظرات دانشجویان است. ما سامانه‌ای را طراحی کردیم که در شانزده آذر (روز دانشجو) کلید خورد، ولی عملیاتی شدن و نتیجه آن در سال ۹۸ مشخص خواهد شد. در این سامانه با نظرسنجی از دانشجو در خلال فرآیندهایی که در دانشگاه طی می‌شود، نسبت به فرآیندها و عملکرد کسانی که خدمت ارائه می‌دهند و نظرسنجی به عمل می‌آید و این نظرات می‌تواند به بهبود فرآیندها کمک کند.امیدوارم بتوانیم بسیاری از اقدامات مذکور را که به عنوان سرمایه‌گذاری دیده شده است به نتیجه برسانیم و دستخوش کمبود منابع نگردند و هرچه زودتر اجرایی و عملیاتی گردند.

ملانظری در خصوص همکاری‌های دولت با دانشگاه‌ها و به ویژه نقش دانشگاه‌ها در پیشبرد کارهای دولت گفت: طبق گفتگوهایی که در یکی از نشست‌های سال گذشته صورت گرفته نکته مهم این بود که عمده عملکردی که در چهل سال گذشته ایران وجود داشته با حضور دانشگاه‌ها صورت گرفته است و اگر دستاوردهای جدی هم داشته‎ایم منتج از دانشگاه‌ها بوده است. این اتفاق مانند یک چراغ است که نشان می‌دهد، باید سرمایه‌گذاری جدی‌تری را روی دانشگاه‌ها داشته باشیم و اهمیت بیشتری به بحث دانشگاه و دانشجو بدهیم.

وی افزود: با توجه به این مسئله لازم است که نگاه دولت به دانشگاه‌ها، نگاه بهتری شود تا با درک اهمیت دانشگاه‌ها، بتواند مسائل و مشکلات خود را به سوی دانشگاهیان سوق دهد و راهکارهای پیشنهادی آنان را بیشتر مد نظر قرار دهد.

ملانظری با بیان اینکه زنجیره‌ای از اقدامات منجر به ایجاد این شرایط شده است، گفت: شرایط امروز کشور  به یک یا دو دولت وابسته نیست و زنجیره اقدامات اثرگذاری، شرایط امروز را مشخص می‌کنند. این زنجیره اقدامات بعدی را بدون اینکه دولت‌های بعدی صددرصد در آنها اثرگذار باشند، تعیین می‌کند.

رییس دانشگاه الزهرا در پایان اظهار داشت:  واقعیت این است که همه این مسائل جمع می‌شوند و در یک نقطه‌ای به قدری به هم تنیده می‌شوند که شاید حل آنها خیلی بغرنج به نظر برسد. قطعا با وارد کردن دانشگاهیان در مسائل مهم و تصمیم گیری‌های تاثیرگذار، دولت به سلامت و به راحتی می‌تواند این شرایط سخت را سپری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز