خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران:

لواسان همچنان باغ‌شهر با ساختار سنتی است

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۹۰۶

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران گفت: روند رشد شهر لواسان ستودنی است و باید پذیرفت اقدامات بسیار خوب و موثری صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، امامی امین، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری تهران در حاشیه مراسم روز درختکاری، چهارشنبه ۱۵ اسفند در سبو بزرگ لواسان عنوان کرد: لواسان تغییری واقعی یافته است. در مقایسه با ادوار گذشته، شهر لواسان تبدیل به شهری مدرن و پیشرفته شده است.

شهر لواسان همچنان یک باغ شهر با ساختار سنتی است

وی ضمن تقدیر و تشکر از شهرداری لواسان به مناسبت متصل ساختن روز درخت کاری با موضوع شهدا (یاد سبز شهدا) گفت: ما میراث خوار شهدا و امام عزیز هستیم و لذا، همیشه یاد و خاطره آن ها در یاد ما زنده است.

وی با اشاره به اخبار و فضاسازی های پیش آمده پیرامون لواسان افزود: شهر لواسان همچنان یک باغ شهر است و ساختار سنتی آن حفظ شده است، اگرچه این روزها بر سر زبان ها افتاده، ولی می دانیم که بیش تر فضاسازی است تا برخورد واقعی با اصل تخلف ها.

وی ضمن تقدیر از شهرداری، شورای شهر لواسان و بخشداری لواسانات خاطرنشان کرد: مسئولین شهر باید با همکاری با یکدیگر فضای به وجود آمده را به گونه ای مدیریت کنند که در شان ساکنین این شهر باشد.

سرانه فضای سبز ۴۴ متری لواسان باورکردنی نیست

معاون استاندار تاکید کرد: سرانه فضای سبز ۴۴ متری لواسان در مقایسه با  سرانه کمتر از نیم متری در شهرهای دیگر استان تهران، باورکردنی نیست. هرچه بتوانیم در این مسیر گام برداریم، نتیجه بهتری خواهد داد.

وی در ادامه این موضوع گفت: توجه خدمات شهر شهرداری لواسان برای توسعه فضای سبز شهر لواسان بسیار ستودنی است، با وضعیت قیمت عرصه و زمین در این منطقه، باید مدیریت شهری تمهیداتی بیاندیشد تا این شهر همچنان یک باغ شهر واقعی بماند.

وی تاکید کرد: کار کردن در شهری همچون لواسان با حساسیت های گوناگون موجود بسیار دشوار است، همچون کار بر لبه ی تیزی است، با کوچک ترین غفلتی آسیب های جدی می بینید.

اقدامات بسیار خوبی در لواسان صورت گرفته است

وی تصریح کرد: می دانیم حساسیت های ویژه ای نسبت به این شهر وجود دارد. شاید اقدامات غیرقابل قبولی هم افتاده باشد که قابل دفاع هم نیست، اما باید پذیرفت در مقابل، اقدامات بسیار خوب و موثری هم افتاده است.

امامی امین یادآور شد: این که شهر یا منطقه ای به گونه ای مدیریت شود که پتانسیل جذب سرمایه های گوناگون را داشته باشد، بسیار خوب هم است، چون؛ به جای فرار سرمایه های کشور به خارج، در همین کشور و در شهر لواسان هزینه و صرف شده است. باید شرایطی فراهم کرد که صاحبان سرمایه، سرمایه خود را در همین کشور هزینه کنند، فقط این که در چارچوب قانون و مقررات. ما حق نداریم به ساحت قانون تعرض کنیم، اگر جایی هم کوتاهی وجود دارد باید اصلاح قانون انجام شود.

 معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: بنده باور دارم هیچ اشکالی ندارد و باید استقبال هم کرد از این که شهروندان شهری در چارچوب قانون در بهترین شرایط اقتصادی و رفاهی ممکن زندگی کنند.

هدف‌گذاری افزایش ۲ متری سرانه فضای سبز لواسان کار بزرگی است

وی همچنین گفت: سرانه فضای سبز فعلی شهر بسیار خوب است و هدف گذاری افزایش دو متری این سرانه در شرایط موجود لواسان واقعا کاری بزرگی است. سطح جنگل ها ی ما در منطقه ی شمالی و جنوبی البرز و زاگرس حدود ۱۳ درصد از پهنه جغرافیای کشور را اشغال کرده است که مقرر شده است تا دهه ی آینده تا ۲۰ درصد افزایش یابد. وظیفه همه مسئولین است از تصرف و تخریب اراضی و منابع ملی جلوگیری کرده و در مسیر توسعه ی این منابع گام بردارند.

امامی امین در پایان اظهارات خود توجه شورای اسلامی و شهرداری لواسان نسبت به توسعه و افزایش سرانه فرهنگی و اجتماعی شهر لواسان را بسیار حائز اهمیت دانست و اقدامی عالمانه برشمرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز