خبرگزاری کار ایران

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

بیانیه گام دوم رهبری را چراغ راه قرار دادیم/ سال‌‌‌ها است از دارالقرآن‌‌ها، اردوگاه‌‌‌ها و کانون‌‌‌ها غفلت کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۷۳۳۹۶۳

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: ما به عنوان سربازان ولایت بیانیه گام دوم رهبر را به عنوان منشور و چراغ راه قرار دادیم تا بتوانیم در برنامه‌‌‌های خود مسیر انقلاب را محکم تر از گذشته در دهه پنجم طی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کاظمی در همایش گرامیداشت هفته تربیت اسلامی، روز امور تربیتی گفت: امور تربیتی با نگاه خلاقانه و مدبرانه شهیدان رجایی و باهنر، برای حفظ و ترویج آرمان‌‌‌‌های انقلاب اسلامی شکل گرفت که البته فراز و فرودهای هم داشت. البته در گذشته نقاط قوت و ضعفی بوده اما مجموعه دستاوردهای حوزه فعالیت‌‌‌های پرورشی قابل قبول است. 

وی ادامه داد: بررسی گذشته امور تربیتی نشان می‌‌‌‌دهد که در ساختار و محتوا فراز و فرود داشته اما سربازان این حوزه تلاش‌‌‌های گسترده‌‌‌ای از خود نشان داده است. اهداف سند تحول بنیادین و تاکید رهبر انقلاب در این حوزه نشان از اهمیت  این حوزه در راستای تعلیم و تربیت دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه در دهه پنجم انقلاب اسلامی فعالیت‌ها متناسب با شرایط روز باید کم کم تغییر کند، اظهار داشت: ما در راستای تحقق سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش در رویکرد مدرسه‌‌‌‌محوری، توسعه فرهنگ اقامه نماز و مهارت‌‌‌‌های ارتباطی، توسعه فضائل اخلاقی، تعلیم و تربیت تمام ساحتی، گسترس فرهنگ ترویج را سرلوحه کار خود قرار داده‌‌‌‌‌ایم.

کاظمی افزود: ناگفته نماند ما به عنوان سربازان ولایت بیانیه گام دوم رهبر را به عنوان منشور و چراغ راه قرار دادیم تا بتوانیم در برنامه‌‌‌های خود مسیر انقلاب را محکم تر از گذشته در دهه پنجم طی کنیم.

وی با اشاره به بخش‌هایی که مورد توجه حوزه تربیتی است، تصریح کرد: ساختار حوزه پرورشی با تمام کوچک‌‌‌‌‌سازی‌‌‌‌ها تقویت شود و آسیبی به این حوزه در استان‌‌‌ها به ویژه وارد نشود. همچنین قانون احیای معاونت امور تربیتی در گزینش آموزش و نگهداشت نیروی انسانی اجرا شود. با توجه به اهمیت و جایگاه مشاوره نظام جامع مشاوره و راهنمای مشاوره پیاده‌‌‌سازی شود و منابع مالی و انسانی آن مورد توجه و حمایت عملی و جدی باشد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سال‌‌‌ها است از دارالقرآن‌‌ها، اردوگاه‌‌‌ها و کانون‌‌‌ها غفلت کرده‌ایم اما بدون سرانه مدرسه‌‌محور کردن فعالیت‌‌های پرورشی امکانپذیر نیست، خاطرنشان کرد: بنابراین باید سرانه پرورشی مدارس را تعیین شود. ناگفته نماند باید تشکل‌‌‌های دانش‌‌آموزی، سازمان دانش‌‌آموزی، بسیج، اتحادیه انجمن‌‌های اسلامی و هلال احمر تقویت شود زیرا نقش مهمی دارند و به نوعی بازوی اجرایی هستند.

در ادامه این همایش، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران ابراز داشت: بی‌‌‌‌شک کارهایی که در این چهل سال انجام گرفته نقش موثری در شکل‌‌‌‌گیری تمدن اسلامی تاریخ معاصر ما داشته است.

وی ادامه داد: البته مباحثی بوده که همه با گفت‌وگو قابل حل است و معاونت پرورشی در طول این چهل سال با کارنامه‌ای زرین حضور پیدا کرده است‌‌. ناگفته نماند نقش بی‌‌‌بدیل معاونت زنان در عدالت جنسیتی بر کسی پوشیده نیست و این روز را به زنان کشور تبریک می‌گوییم.

در انتهای این برنامه از سه کتاب، آموزش حقوق شهروندی، زنان و مدیر آموزش و پرورش در چهل سالگی انقلاب اسلامی و زیستن مشترک رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز