خبرگزاری کار ایران

تقدیر از ۵۹ نخبه کشوری در مراسم اعطای جایزه بنیاد البرز

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۵۶۷

پنجاه و ششمین مراسم جایزه بنیاد فرهنگی البرز در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار و در این مراسم از ۵۹ نخبه برتر کشور تجلیل شد. ۵ دانشمند، ۴ مخترع، ۱۰ دانشجوی علوم پزشکی، ۳۰ دانشجوی علوم پایه و مهندسی و ۱۰ طلبه علوم دینی این نخبگان را تشکیل می دهند.

به گزارش ایلنا،  این مراسم با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، حیدر ارشدی، مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز، عبدالله جاسبی، رییس سابق دانشگاه آزاد اسلامی و خاموشی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

همچنین در این مراسم از منصور پورابراهیم، دانشجوی دکترای تخصصی رشته زیست فناوری پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی تهران، محمدجواد محمدی، دانشجوی دکترای تخصصی رشته بهداشت محیط از دانشگاه علوم پزشکی اهواز، رضا تبریزی، دانشجوی دکترای تخصصی رشته سیاستگذاری سلامت از دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محسن حیدری، دانشجوی دکترای تخصصی رشته باکتری شناسی پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی ایران، حامد نصرتی، دانشجوی دکترای تخصصی رشته زیست مواد دارویی از دانشگاه علوم پزشکی زنجان، سروش شریفی مقدم، دانشجوی پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی قم، فاطمه کورکی نژاد قرائی، دانشجوی پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، شوبو رحمتی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته اپیدمیولوژی از دانشگاه علوم پزشکی ایلام، حمزه صالح زاده، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته بهداشت محیط از دانشگاه علوم پزشکی کردستان و محمدصادق سرگلزایی، دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی زابل با اهدای تندیس، لوح تقدیر و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی از سوی بنیاد البرز تقدیر شد.

گفتنی است، بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ با سرمایه و همت مرحوم حسینعلی البرز فرزند مرتضی البرز آشتیانی (ضیاء الدوله) تاسیس شد. هدف وی از تاسیس این بنیاد کمک به اشاعه فرهنگ علمی کشور از طریق وقف بود.

اعطای جایزه به دانشمندان و پژوهندگان برگزیده ایرانی، اعطای جوایز سالانه به سپاهیان ممتاز (دانش، بهداشت و ترویج آبادانی) و سپاهیان ممتاز دین در سطح کشور با انتخاب و معرفی مقامات مسئول، اعطای جوائزحسن تحصیل به دانش آموختگان از بین رتبه‌های اول دوره‌های (راهنمایی، دبیرستان، هنرستان، انستیتوتکنولوژی، دانشجویان ) در سراسر کشور و اعطای جوائز به نوجوانان و نوباوگانی که از ابتکار، ایده و استعداد خاصی برخوردار باشند از نیات آن مرحوم برای وقف بوده است. همچنین اعطای وام‌های دانشجویی و اشتغال به کار دانشجویی و جایزه حسن تحصیل از فعالیت‌های این بنیاد در طی سال‌های گذشته بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز