خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه امیرکبیر:

جوانان کارآفرین به بدنه صنعت وصل می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۴۰۳

رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به برنامه‌های دانشگاه برای توسعه ارتباط با صنعت گفت: در نظر داریم تا پردیس مدیریت و مهندسی صنایع را تبدیل به Business schools کنیم.

به گزارش ایلنا، احمد معتمدی در نشست هم اندیشی صاحب نظران ارتباط دانشگاه با صنعت با اشاره به اقدامات این دانشگاه در زمینه ارتباط با صنعت گفت: با ایجاد برج فناوری در کنار دانشگاه به جوانان کارآفرین فرصت داده شد تا با وصل شدن به بدنه دانشگاه بتوانند با صنعت ارتباط برقرار کنند.  

وی افزود: این روش الگوی موفقی برای ارتباط دانشگاه با صنعت به شمار می‌رود و این مسیری است که بسیاری از دانشگاه‌های قدیمی و بزرگ طی می‌کنند.  

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ایجاد مراکز تحقیقاتی مشترک را از دیگر اقدامات این دانشگاه در این زمینه عنوان کرد و گفت: نمونه آن مرکز تحقیقاتی مشترک با برخی از بانک‌ها است.

معتمدی با اشاره به درخواست‌ اعضای هیات علمی برای ارجاع پروژه‌های پژوهشی از سوی صنعت به دانشگاه خاطر نشان کرد: این در حالی است که بخش صنعت پروژه پژوهشی ندارد و ما باید ساختار دانشگاه را به گونه‌ای تغییر دهیم که صنعت نیازمندی‌های خود را به ما ارائه دهد و ما از آنها پروژه تحقیقاتی تعریف کنیم.  

وی با اشاره به تجربه این دانشگاه در زمینه همکاری با وزارت نفت، تاکید کرد: در این همکاری مطالعات ازدیاد برداشت میدان نفتی «دارخوین»  به این دانشگاه واگذار شد که این میدان نفتی دارای چاه‌های نفت زیادی است و در دنیا چنین پروژه هایی به دانشگاه‌ها واگذار نمی‌شود و بیشتر در قالب پروژه‌های مشاوره‌ای اجرا می‌شود.  

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: ما برای اجرای مناسب این طرح اقدام به تشکیل کنسرسیومی متشکل از شرکت های بخش خصوصی، شرکت‌های خارجی و دستگاه‌های اجرایی کردیم.  

معتمدی برگزاری دوره مشترک با اتاق بازرگانی را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه برای ارتباط دانشگاه و صنعت عنوان کرد و افزود: در این راستا در نظر داریم تا پردیس مدیریت و مهندسی صنایع را تبدیل به Business schools کنیم.  

وی همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه زنجیره تامین را از دیگر اقدامات این دانشگاه عنوان کرد و ادامه داد: «درهای باز دانشگاه»  از جمله راهبردهای این دانشگاه به شمار می‌رود و برای اجرای کامل آن نیاز داریم تا در راستای رفع نیازمندی‌های جامعه انعطاف لازم را داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز