خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر علوم انجام شد؛

رونمایی از نخستین محصول فناوری روش نوین ویرایش ژنی کریسپر

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۶۷۴

نخستین محصول فناوری روش نوین ویرایش ژنی کریسپر (crisper/cas۹) با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی امروز (شنبه) در آیین رونمایی از اولین مدل موش هموفیلی نوع A با روش نوین ویرایش ژنی کریسپر گفت: امروزه تلاش همه مراکز علمی بر آن است که حتماً زحمات و صرف وقت به سمت حل مشکلات موجود در زمینه‌های علمی سوق داده شود و یکی از این زمینه‌های مهم در کشور موضوع بهداشت، درمان و بیماری است که خوشبختانه پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در زمینه‌های زیست محیطی، کشاورزی و مباحث ژنتیکی کارهای تحول آفرینی انجام داده است که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی تصریح کرد: این پژوهشگاه در ادامه دستاوردهایی که داشته با این محصول، امید زیادی را برای معالجه یکی از بیماری‌های مهم در کشور و دنیا تقویت کرده است؛ قطعاً کار علمی ارزشمندی که صورت گرفته بخشی از توانمندی‌های این پژوهشگاه را نشان می‌دهد؛ هر چقدر ظرفیت‌های حمایتی خود را در کنار موسسات علمی و پژوهشی افزایش دهیم سرعت دسترسی به نتایج تحقیقاتی مطلوب، بالاتر خواهد رفت.

غلامی خاطرنشان کرد: وزارت علوم تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از فعالیت‌های ویژه‌شان حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی است و موش مدل هموفیلی که امروز اینجا معرفی شد در حقیقت زمینه ساز انجام کارهای تحقیقاتی است که در آینده انجام خواهد شد.

وی در خاتمه ضمن تبریک به محققان این طرح پژوهشی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، اظهار امیدواری کرد، همواره دستاوردهای ارزشمند متعددی در این پژوهشگاه رونمایی شود.

دکتر مطلبی، رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نیز در خصوص این رونمایی گفت: این محصول در قالب یک پروژه تحقیقاتی کلان با پشتیبانی مشترک پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و ستاد توسعه سلول‌های بنیادی توسط محققان انجام شد و این دستاورد پژوهشی و فناوری اولین محصول در نوع خود در کشور است و کاربردهای مختلف دارویی و درمانی دارد.

وی افزود: مرکز حیوان مدل این پژوهشگاه تاکنون موفق به تولید چندین مدل دیگر به روش‌های جراحی و انتقال ژن ویرایش ژنومی شده است که قابل استفاده برای پژوهشگران می‌باشد.

مطلبی بیان کرد: با بهره‌برداری از این محصول امیدهای زیادی در جهت تولید مدل‌های بیماری‌های ژنتیکی به صورت عام و توسعه روش‌های درمانی بیماری هموفیلی نوع A به صورت خاص ایجاد شده است و این دستاورد گام بلندی برای درمان بیماری‌های ژنتیکی با استفاده از شیوه‌های نوین به شمار می‌رود.

در ادامه این مراسم، قرارداد انتقال تکنولوژی بین پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و دکتر گرجی رئیس شرکت سینره امضا شد.

در ادامه این مراسم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از آزمایشگاه حیوان مدل، محل نگهداری از حیوانات و آزمایشگاه تراریخت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز