خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

"ناراحتی دانش‌آموزان از تعطیلی مدارس" مهمترین روز برای ماست

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۵۸۸

وزیر آموزش و پرورش گفت: مهم ترین روز برای ما آن روزی است که اگر اخبار اعلام کرد به علت برف مدارس تعطیل است، دانش‌آموزان ناراحت شوند و دلشان بخواهد به مدرسه بیایند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد بطحایی در مراسم افتتاحیه "پروژه ملی بازی و یادگیری" گفت: یاد گرفته‌ایم یک طرح را با آب و تاب شروع کنیم، اما متاسفانه دیگر پیگیر آن نمی‌شویم. البته ما بنا به مقدورات آموزش و پرورش با احتیاط این طرح را شروع کردیم.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰۰ مدرسه در آموزش و پرورش شروع کننده این طرح هستند و امیدوارم با جایگاهی که این روش در فرایند یادگیری دارد در آینده نزدیک به ویژه در مدارس ابتدایی شاهد رشد آن باشیم. مدارس ابتدایی اساس مدارس هستند زیرا بچه‌ها در این مدارس صداقت را می‌آموزند و یاد می‌گیرند چطور باید دست افتاده‌ای را بگیرند و چطور به دوستان خود کمک کنند.

بطحایی اضافه کرد: امروز سه کلاس بازی و یادگیری در مدرسه بهشت افتتاح شد. در این کلاس‌ها رقابت‌های فردی جای خودش را به فعالیت‌های گروهی می‌دهد. این ها همان آرزوهای ما معلمین است که سر کلاس به بچه ها درس می‌دهیم و جای آن در مدارس ما بسیار خالی بود.

وی ادامه داد: باید همه مدارس امکانات لازم جهت بازی و یادگیری را داشته باشند. در این زمینه حتی باید کلاس‌های آموزشی را برای معلمان بگذاریم زیرا محیط این کلاس‌ها جدید است و با کلاس‌های درس سنتی تفاوت دارد‌.

وزیر آموزش و پرورش گفت: باید موارد سرکوب کننده را در مدارس به تدریج کم کنیم. می‌دانم ما شرایط دشواری پیش رو داریم اما خداوند کمک خواهد کرد و مدارس ما به سمتی خواهند رفت که دانش آموزان با ذوق و شوق به آن وارد می‌شوند و به سختی از آن بیرون می‌روند.

بطحایی در پایان ادامه داد: مهم ترین روز برای ما آن روزی است که اگر اخبار اعلام کرد به علت برف مدارس تعطیل است دانش‌آموزان ناراحت شوند و دلشان بخواهد به مدرسه بیایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز