خبرگزاری کار ایران

رییس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت اعلام کرد:

حضور ۵۲ دانشگاه در المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۵۸۶

رییس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت از قطعی شدن حضور ورزشکاران ۵۲ دانشگاه علوم پزشکی در چهارمین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی در خزرآباد ساری خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسین میرزا راه کوشکی با بیان این خبر افزود: ۵۲ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور به منظور حضور در این رویداد بزرگ ورزشی - دانشجویی اعلام آمادگی و ثبت نام کرده‌اند و حضورشان در این المپیاد قطعی شده است.

وی خاطرنشان کرد: مهلت ثبت نام دانشگاه‌ها برای حضور در چهارمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی به پایان رسیده است.

کوشکی در ادامه افزود: از هر دانشگاه علوم پزشکی حداکثر تعداد ۲۸ نفر متشکل از ۲۱ ورزشکار و ۷ نفر کادر فنی و اجرایی به چهارمین دوره المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی اعزام می‌شوند.

رییس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت، اظهار داشت: بیش از یک هزار نفر در این المپیاد حضور می‌یابند که از این تعداد حدود ۷۰۰ نفر را ورزشکاران و الباقی را کادر فنی، سرپرستان، همراهان تیم‌ها و مسئولان ستادی تشکیل می‌دهند.

وی یادآور شد: چهارمین المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی کشور طی روزهای اول تا ششم اسفند ماه در مجتمع صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت واقع در خزرآباد ساری با حضور دانشگاه ها برگزار می شود.

کوشکی اضافه کرد: مراسم افتتاحیه چهارمین دوره المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور ساعت ۱۶ روز پنجشنبه ۲ اسفندماه برگزار می شود. همچنین این المپیاد در ۸ رشته ورزشی طناب کشی، داژبال، طناب زنی، فریزبی، فوتبال روی میزی، آمادگی جسمانی، روبیک و دارت طی ۵ روز با حضور داوران مجرب و همکاری فدراسیون ورزش های همگانی در خزرآباد ساری برگزار خواهد شد.

رییس اداره ورزش‌های همگانی وزارت بهداشت در ادامه بیان کرد: در نخستین دوره المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور که سال ۱۳۹۴ در خزرآباد برگزار شد، در ۷ رشته ورزشی تنها ۴۰۰ نفر شرکت کننده در این رویداد حضور داشتند که امسال با توجه به وجود ۸ رشته ورزشی، تعداد قابل ملاحظه ای ورزشکار در این مسابقات حضور خواهند داشت.

وی برگزاری المپیادهای ورزش های همگانی را در وزارت بهداشت و حضور دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در میادین ورزشی را موجب ایجاد شادابی و نشاط در میان دانشجویان عنوان کرد و گفت: توسعه ورزش همگانی در سطح دانشگاه ها با حمایت مسئولان و مقامات عالی کشور می تواند موجب تقویت روحیه نشاط و شادابی و ایجاد مودت و دوستی در میان دانشجویان شود که دستاورد بزرگی از برگزاری اینگونه رویدادهای ورزشی می تواند باشد.

کوشکی خاطرنشان کرد: تفاوتی که امسال نسبت به سال های گذشته دارد، برگزاری دو المپیاد ورزش‌های همگانی در دو بازه زمانی و برای دو جنسیت است و پیش بینی می‌شود در مجموع بیش از دو هزار نفر ورزشکار در دو المپیاد همگانی امسال درگیر این رویداد بزرگ ورزشی خواهند بود.

وی، یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت را توسعه ورزش‌های همگانی در میان قشر دانشجو و ایجاد انگیزه و میل دانشجویان به این نوع ورزش عنوان کرد و گفت: ورزش‌های همگانی پایه و اساس همه ورزش‌ها هستند و حتی دانشجویی که هیچ مهارت و تخصصی در ورزش ندارد می‌تواند بدون کوچکترین هزینه در این مسابقات حضور یابد و این اقدامات باعث ایجاد شور و نشاط در میان افراد می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز