خبرگزاری کار ایران

تسهیلات تشویقی برای پرداخت عوارض ساختمانی تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۷۲۸۴۷۷

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهردار تهران گفت: مودیان عوارض ساختمانی که تا پایان اسفند ماه ۹۷ نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند، می توانند از مزایای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران که در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۱۳۹۷ به مناطق ۲۲گانه ابلاغ شده است، بهره مند شوند.

به گزارش ایلنا، وحید عرب با اشاره به ضرورت وصول درآمد های شهرداری تهران در سال جاری اظهار کرد: به استناد مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران، چنانچه مودیان عوارض ساختمانی مشمول مصوبه مذکور، بدهی خود را به صورت نقدی و یکجا به خزانه شهرداری تهران پرداخت کنند، می توانند از مزایای تسهیلات تشویقی مقرر بهره‌مند شوند.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهردار تهران ادامه داد: به منظور اعمال سیاست‌های حمایتی و تشویقی برای رونق ساخت و سازهای شهر تهران و ارائه تسهیلات لازم در این خصوص و با توجه به افزایش نرخ های جدید دفترچه ارزش معاملاتی املاک پس از پایان اسفند ماه، مودیانی که مایل به استفاده از مزایای این مصوبه هستند، می‌توانند تا پایان سال جاری به مناطق ۲۲گانه مراجعه کنند.

عرب گفت: بر اساس مصوبه مذکور، شهرداری تهران موظف شده است بر اساس درخواست مؤدیان حقیقی و حقوقی مطالبات ناشی از عوارض مرتبط با حوزه شهرسازی و صدور پروانه «زیربنا، مازاد تراکم (در حد مجاز)، تفکیک اراضی و ساختمانی، تغییر کاربری و کاربرد، پذیره، بالکن و پیش‌آمدگی، حق تشرف و ارزش بهینه ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه شهری» را برحسب ضوابط قانونی موجود پیگیری و نسبت به صدور گواهی مربوطه اعم از پروانه ساختمانی، پایان کار و عدم خلاف اقدام کند.

وی در ادامه یادآور شد: در صورتی که مودیان مایل به پرداخت بدهی خود به صورت نقدی و یکجا باشند، بدهی پرداخت شده مشمول پاداش و جایزه خوش حسابی به میزان نرخ سود سپرده یک ساله مصوب شورای پول و اعتبار به میزان ۱۵ درصد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز