خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

درخواست معاون شهردار برای افزایش عوارض ساختمانی تا ۱۰ درصد قیمت آپارتمان

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۵۳۹

معاون شهردار خواستار افزایش عوارض ساختمانی تا ۱۰ درصد قیمت آپارتمان شد.

عبدالرضا گلپایگانی (معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران)‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تصویب  لایحه مجوز افزایش مهلت شروع و اتمام عملیات ساختمانی در شورای شهر تهران، بیان کرد: این مصوبه به این سمت می‌رود که قیمت عوارض ساختمانی در شهر تهران واقعی‌تر شود. اکنون قیمت عوارض ساختمانی به طور متوسط حدود دو درصد قیمت آپارتمان در شهر تهران است. یعنی ما دو درصد قیمت عوارض را دریافت می‌کنیم، در حالی که این ساختمان سال‌ها می‌تواند مورد استفاده تجاری و اداری قرار گیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: در این مصوبه به سمت افزایش این عوارض می‌رویم که این نسبت حداقل به ۳ درصد برسد. اکنون اگر متوسط قیمت آپارتمان در شهر تهران طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی حدود ۹ میلیون و نیم است، ما برای هر متر مربع ۲۲۰ هزار تومان عوارض دریافت می‌کنیم. این عوارض همان اول کار و برای کل دوره گرفته می‌شود. این ۲ درصد خیلی ناچیز است.

وی تاکید کرد: در ۴ سال گذشته عوارض ساختمانی در شهر تهران هیچ تغییری نکرده، درحالی که قیمت آپارتمان خیلی افزایش یافته است. فقط سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، قیمت آپارتمان ۹۰ درصد بالا رفته است. در حالی که قیمت کل عوارض و کاربری تجاری، اداری و مسکونی و افزایش مازاد تراکمی ‌را که منطبق بر طرح‌های تفصیلی است، از سال ۹۳ تاکنون ثابت نگه داشته‌ایم که این کاری غیرمنطقی بوده است.

گلپایگانی افزود: زمانی هست که هزینه‌های شهرداری را تقسیم می‌کنیم و از کل مردم دریافت می‌کنیم و زمانی هست؛ از کسانی که انتفاع بیشتری از شهر می‌برند، هزینه بیشتر و از کسانی که انتفاع کمتری دارند، هزینه کمتری می‌گیریم. این مصوبه به این سمت رفته، کسانی که انتفاع بیشتری از ضوابط و مقررات، تغییر کاربری و بلندمرتبه سازی می‌برند، در تامین هزینه‌های شهرداری سهم بیشتری داشته باشند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در شهر تهران عوارض ساختمانی باید تا ۱۰ درصد قیمت آپارتمانی بالا برود، اظهار داشت: اما اکنون شورای شهر ملاحظاتی دارد و به صورت ناگهانی نمی‌شود قیمت‌ها را بالا برد. باید به صورت پلکانی به این سمت برویم که ارزش واقعی از مالکین املاک که کار ساختمانی انجام می‌دهند، گرفته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز