خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تاکید بر عدالت آموزشی در چارت جدید آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۹۵۴

قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش از تغییرات ساختار آموزش و پرورش بر اساس چارت جدید خبر داد.

امیرعلی نعمت‌اللهی (قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره چارت جدید وزارت آموزش و پروش گفت: چارت جدید آموزش و پروش ابلاغ شده و ما اکنون وارد فاز اجرایی این ساختار هستیم.

وی ادامه داد: برخی از قسمت‌های این چارت جدید تا حدی اجرایی شده از جمله مرکز سنجش که در ساختار جدید به عنوان مرکز سنجش و پایش سند تحول بنیادین تغییر خواهد کرد. از سوی دیگر به دلیل اهمیتی که سند تحول بنیادین دارد و وزیر آموزش و پرورش مصمم است هرچه سریعتر آن را اجرایی کند، علاوه بر قسمت‌های مختلف وزارتخانه، همه معاونان، حوزه ستادی، مدیران کل و استان‌های ما درگیر اجرای سند تحول بنیادین هستند.

نعمت‌اللهی با بیان دیگر تغییرات ساختار جدید آموزش و پرورش گفت: ادغادم دفتر حوزه وزارتی و مرکز روابط عمومی، کاهش تعداد ادارات کل و دفاتر ما به ۳۰ دفتر نیز از دیگر تغییرات ساختار جدید آموزش و پرورش بوده است. همچنین دفاتر مختلف بر اساس ماموریت جدید وزارت آموزش و پرورش چیدمان شده‌اند و این کار همچنان در حال انجام است.

سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی در خصوص ادغام دیگر بخش‌های وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: نکته بعد دفاتر و مجموعه‌هایی است که زیر نظر وزیر آموزش و پرورش هستند، از جمله مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی که زیرمجموعه معاونت توسعه و پشتیبانی قرار خواهد گرفت. نکته دیگر بحث آسیب‌های اجتماعی است که ما آن را یک بحث عقیدتی ـ پرورشی می‎دانیم، این بخش نیز از حوزه تربیت بدنی و سلامت به حوزه معاونت پرورشی منتقل می‎شود.

نعمت‌اللهی افزود: بحث دیگری که مطلوب مقام معظم رهبری و مورد توجه رئیس جمهور است، بحث توسعه عدالت آموزشی است، برای این بخش یک دفتر ویژه در وزارت آموزش و پرورش زیر نظر معاونت آموزش ابتدایی در نظر گرفته‌ایم.

قائم‌مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی در پایان به اشاره به تغییرات ساختاری در استان‌ها گفت: در استان‌ها هم تا این لحظه هیچ ساختار و چارتی نهایی نشده است. تا زمانی که ساختار ستاد وزارت آموزش و پرورش به صورت کامل اجرایی نشود، وارد استان‌ها نخواهیم شد اما کماکان  استان‌ها کار خودشان را با قوت و قدرت انجام می‌دهند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز