خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

۱۴ هزار کلاس درس در استان تهران باید تخریب و بازسازی شوند

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۵۱۱

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران گفت: در حال حاضر حدود ۱۴ هزار کلاس درس در استان تهران نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی است.

علی شهری (مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت فضاهای آموزشی استان تهران گفت: استان تهران در حوزه فضاهای آموزشی وضعیت مناسبی ندارد، و در میان استان‌های کشور از شرایط مطلوبی در این حوزه برخوردار نیستیم؛ به طوری که در حال حاضر حدود ۱۴هزار کلاس درس در مجموعه استان تهران نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی است. از طرف دیگر در استان تهران در مجموع به حدود ۱۷ هزار کلاس درس جدید نیاز داریم.

وی با اشاره به استانداردهایی که باید در تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس رعایت شود، گفت:  میزان تراکم دانش‌آموزی در کلاس‌های درس به طور میانگین بین ۳۳ تا ۳۴ نفر  است و این عدد با میانگین کشوری که باید ۲۴ نفر در هر کلاس درس باشد، فاصله زیادی دارد. اگر بخواهیم به استاندارد‌های کشوری و همچنین استانداردهای روز دنیا نزدیک شویم حتما باید تعداد کلاس‌های درس بیشتری در تهران ساخته شود.

شهری اضافه کرد: استان تهران بیشترین مدارس تخریبی کشور را در خودش جای داده و حتما باید یک فکر جدی در این زمینه شود تا اعتباراتی که نیاز است به آن اختصاص یابد.

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران توضیح داد: زمانی که هنوز افزایش قیمت‌هایی که اکنون شاهد آن هستیم، اتفاق نیفتاده بود، برای تخریب و بازسازی ۸۵۰۰  کلاس‌ درس حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبار لازم بود و حالا با افزایش قیمت‌ها این رقم نیز قطعا افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تاکید کرد: لازم با ذکر است، در حالا حاضر بیشترین تراکم دانش‌آموزی در شهرستان‌های بهارستان و شهر قدس است و ما آنجا تراکم دانش‌آموزی بیشتری را در کلاس‌های درس شاهد هستیم. به تعبیر دیگر  باید کلاس‌های درس بیشتری در این دو شهرستان احداث شود. این مطالب بدان معنی نیست که وضعیت دیگر مناطق بهتر و مساعدتر است، اما ما در این دو شهرستان وضعیت تراکم دانش‌آموزی به نسبت دیگر مناطق وضعیت به مراتب بدتری را شاهد هستیم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران در پایان اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۷ تا به امروز بیش از ۱۰۰۰ کلاس درس در استان تهران احداث  و تحویل ادارات آموزش و پرورش شده است تا تراکم دانش‌آموزی به نوعی کاهش پیدا کند، اما برای رسیدن به استانداردهای مطلوب همانطور که گفتم باید ۱۷ هزار کلاس درس جدید در تهران ساخته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز