خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

دریاچه ارومیه از خشک شدن نجات پیدا کرد

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۱۳۰

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: حق‌آبه دریاچه ارومیه به آن بازگشت و تاکنون هزینه زیادی شده است و خوشبختانه دریاچه ارومیه از خشک شدن نجات پیدا کرد و حدود ۳۰ سانتیمتر بیشتر از گذشته آب دارد.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری در یک برنامه رادیویی درباره کنوانسیون رامسر و حفاظت از تالاب‌ها گفت: امروز همزمان است با روز جهانی تالاب‌ها که در سال ۱۹۷۱ در رامسر به تصویب رسید.

وی درباره مشکلات آبی کشور اظهار داشت: به علت افزایش جمعیت و نیاز آبی کشور متأسفانه در راستای توسعه پایدار حرکت نکردیم و حق‌آبه تالاب‌ها را برای کشاورزی هزینه کردیم.

معاون رئیس‌‌جمهور افزود: دستور رئیس‌‌‌جمهور به من احیای تالاب‌ها است مثل ارومیه هامون و بختگان و تلاش می‌کنیم با سیاست‌های جدید حق‌آبه جدیدی را برای تالاب‌های کشور تعیین کنیم.

کلانتری اضافه کرد: این سیاست در مواردی امکانپذیر است و در مواردی به دلیل خشکسالی هنوز امکانپذیر نیست. به عنوان مثال احیای تالاب گاوخونی اگر در زاینده‌‌‌رود آب نباشد، امکانپذیر نیست.

وی درباره سدسازی‌های اشتباه تصریح کرد: مطالعات ما تقریباً نیمه‌‌کاره بوده است و در راستای توسعه پایدار حرکت نکردیم و خشکی تالاب‌ها به دلیل سدسازی‌های اشتباه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز