خبرگزاری کار ایران

عیسی کلانتری:

خشکی دریاچه ارومیه متوقف شده است

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۲۳۹

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: اگر دولت اقدام به احیای دریاچه نکند از مردم نیز نباید انتظاری برای همکاری احیای دریاچه ارومیه داشته باشد.

به گزارش ایلنا از سلماس، عیسی کلانتری ظهر امروز در همایش آگاه سازی عمومی از چالش‌های آب در حوضه دریاچه ارومیه، که در سالن همایش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلماس برگزار شد، اظهار داشت: در دوسال اخیر روند خشکی دریاچه ارومیه متوقف شده و بعد از آن برنامه مدون و مداومی برای احیا آن ترتیب داده شده است.

وی خطر کم‌آبی را یکی از تهدیدهای جدی عنوان کرد و افزود: نظام جمهوری اسلامی می‌بایست به مسایل محیط زیستی نیز به اندازه مسائل سیاسی اهمیت دهد چرا که تهدید بی‌آبی خطری جدی است.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه ادامه داد: اگر دولت اقدام به احیای دریاچه نکند از مردم هم نباید انتظاری برای همکاری احیای دریاچه ارومیه داشته باشد.

این مسؤول با اشاره به وضعیت قبلی دریاچه ارومیه در سال‌های گذشته، ادامه داد: بهانه کمبود بودجه بهانه‌‍ای غیرقابل قبول است چرا که در دریاچه ارومیه، شرایط سخت‌تر از امروز را در گذشته با موفقیت سپری کرده بودیم.

کلانتری با بیان اینکه امروز عملیات احیا دریاچه به لحاظ مالی متوقف شده است، اظهار داشت: وظیفه ستاد احیای دریاچه ارومیه نشان دادن مسیر احیای دریاچه است و باید دولت اهتمام جدی در این خصوص داشته باشد چرا که در این خصوص کمبودها را به اطلاع رئیس جمهور ارائه داده‌ایم.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه نسل‌های گذشته در مصرف آب اصول را رعایت نکرده و مصرف بی‌رویه داشتند، اعلام کرد: آنچه امروز شاهد آن هستیم حاصل بی‌توجهی نسل‌های گذشته به منابع آبی بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز