خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

ورود نیروهایی دریایی ارتش و سپاه به آموزش "رشته‌های صنعت دریایی" در مدارس

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۴۵۶

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی وحرفه‌ای گفت: دانش‌آموزان رشته‌هایی دریایی پس از فارغ التحصیلی، بلافاصله گواهینامه سازمان بنادر را دریافت می‌کنند.

سیدمحسن حسینی مقدم (مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی وحرفه‌ای) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ورود نیروی دریایی ارتش و سپاه کشور به آموزش رشته‌های دریایی گفت: از مجموع ۴۱ رشته شاخه فنی وحرفه‌ای سه رشته الکترونیک و مخابرات دریایی، ناوبری و مکانیک موتورهایی دریایی مربوط به صنعت دریایی می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط تا سه سال گذشته اینگونه بود که دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی از هنرستان‌هایشان باید به سازمان بنادر و دریانوردی می‌رفتند و در آزمون‌های مربوط به این رشته شرکت می‌کردند. پس از اینکه دانش‌آموزان در آزمون‌ها قبول می‌شدند، تازه از سازمان بنادر مجوز می‌گرفتند تا بتوانند وارد کشتی شوند، چون کسی که مجوز سازمان بنادر را نداشته باشد، اصلا امکان سوار شدن روی کشتی را نخواهد داشت.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی وحرفه‌ای اضافه کرد: سه سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان بنادر و دریانوردی امضا کردیم تا هنرستان‌های دریایی‌مان را بر اساس استانداردهای بین‌المللی آماده کنیم. از طرف دیگر در سال گذشته ما با شرکت دانش‌بنیان رده‌بندی ایرانیان که سازمان بنادر آن را معرفی کرده است و متولی اجرای سیستم کیفیت در همه سازمان‌ها است، تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم تا هنرستان‌ها، دانش آموزان، معلمان و به طور کل فضای هنرستان‌ها را مطابق با شاخص‌های بین‌المللی استاندارسازی کنند.

حسینی مقدم با بیان اینکه دانش‌آموزان از سازمان بنادر گواهی‌نامه می‌گیرند، گفت: پس از اینکه فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های دریایی طی سه سال آموزش دیدند، پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه بلافاصله گواهینامه سازمان بنادر را دریافت می‌کنند. دانش‌آموزانی که در این رشته دیپلم خود را می‌گیرند با کسب گواهینامه و کسب مدرک دیپلم می‌توانند وارد بازار کار صنعت دریایی کشور شوند که این در واقع زیرنظر سازمان بنادر و دریا نوردی است.

وی بیان کرد: طی چند سال گذشته ما ۴، ۵ هنرستان دریایی در کشور داشتیم، اما امروز این تعداد به ۱۲ هنرستان رسیده است. از ظرفیت نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه در این زمینه استفاده کردیم، از این رو تجهیزات و حتی مدرس را نیروی دریایی ارتش و سپاه برای برخی هنرستان‌های ما را تامین می‌کنند و ما فقط فضا در اختیارشان قرار می‌دهیم.

حسینی مقدم با اشاره به استان‎هایی که هنرستان‌های دریایی را دارند، گفت: ۱۲ هنرستان دریایی در سراسر کشور داریم که در ۷ استان ساحلی کشور واقع هستند، مثلا در شمال کشور استان‌های مازندران، گیلان، گلستان و در جنوب کشور استان‌های خوزستان، بوشهر، سیستان وبلوچستان و هرمزگان یک تعدادی هنرستان دریایی داریم. در مجموع حدود دو هزار دانش آموز در رشته دریایی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی وحرفه‌ای در پایان اظهار داشت: برای تدوین محتوای کتاب‌های درسی در این رشته از سازمان بنادر نیروی دریایی ارتش و سپاه استفاده کردیم. از ‌آنجا که معلم تخصصی در این رشته‌ها را نداشتیم از همکاران و پرسنل نیروی دریایی ارتش و سپاه به عنوان مدرس این رشته‌ها انتخاب شدند. آنها حتی دانش آموزان را داخل مجموعه‌های خودشان می‌برند و ما از تجهیزات آنها نیز برای آموزش استفاده می‎کنیم. ما فقط فضای آموزشی داخل مدرسه را در اختیار آنها قرار می‌دهیم از این رو با نیروی دریایی تعاملی دو سویه داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز