خبرگزاری کار ایران

پورسیدآقایی:

فقط یک عضو شورا اخذ عوارض ورود به محدوده زوج و فرد را غیر قانونی می‌داند

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۳۸۸

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با استناد به ماده 8 مصوبه نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی تهران در سال 97 دریافت عوارض ورود به طرح زوج و فرد در سال جاری را قانونی دانست و گفت:‌ کمیسیون حقوقی و نظارت صورتجلسه کرده که کار شهرداری درست است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن پورسیدآقایی در حاشیه صد و بیستمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران درباره عوارضی که در سال جاری از شهروندان برای ورود به طرح زوج و فرد اخذ شده است و در خصوص اختلافی که میان رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا و شهرداری در این زمینه وجود دارد؟ گفت: مسئله این است که اگر یک پلاک زوج یا فرد در روز مخالف وارد طرح زوج و فرد شد با او چه کنیم؟ آیا به او بگوییم خلاف کن؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: از قدیم اینگونه بوده که اگر کسی می‌خواسته یک شهروند قانون‌مدار باشد و در روز مخالف پلاک وارد محدوده شود باید طرح ترافیک خریداری می‌کرده و پارسال هم همین‌گونه بوده است. اسم این را نباید عوارض گذاشت که حساسیت ایجاد شود، تبصره یک مصوبه نهایی عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران به همین ترتیب است.

وی اضافه کرد: پیشنهادی که ما در ابتدای کار برای سال 97 داده بودیم این بود که اگر کسی در روز موافق پلاک ماشین خود وارد طرح شد هم عوارض پرداخت کند و برای این موضوع ضریب 0.5 در نظر گرفته شده بود. آن ضریب برای زمانی بود که قرار بود برای همه روزها عوارض دریافت شود نه فقط روز مخالف پلاک اما تبصره یک مصوبه در عوض آن ضریب آمد و به مصوبه اضافه شد. اگر قرار است برای ورود به طرح زوج و فرد هیچ عوارضی دریافت نشود پس این تبصره چرا اضافه شد. پیشنهاد شورای شهر در ابتدای کار این بود که هرکس وارد طرح زوج و فرد می‌شود عوارض پرداخت کند و شهرداری این پیشنهاد را رد کرد و پس از آن قرار شد هرکس برای ورود به طرح زوج و فرد در روزهای مخالف پلاک ماشین خود  با ضریب طرح ترافیک که 1.5 است عوارض پرداخت کند.

پورسیدآقایی ضمن طرح این سوال که آیا اگر کسی تخلف کرد باید او را ببخشیم؟ بیان کرد: اگر یک شهروند عوارض طرح ترافیک خرید و یا از سفر در روز مخالف پلاک خود، خودداری کرد با شهروندی که تخلف کرده یکی است؟

وی افزود: تا برج 9 سال 97 پلیس هیچ کس را جریمه نکرده بود اما آیا ما باید بایستیم تا ببینیم پلیس جریمه می‌کند یا خیر؟ آیا ما باید اگر پلیس جریمه نکرد حق شهروندان را به فرد متخلف ببخشیم؟ ما در شهرداری تسلطی به جریمه‌های پلیس نداریم. امیدواریم حمل و نقل طرح یکپارچه شود و به قبل از سال 68 برگردد که راهنمایی و رانندگی هم متعلق به شهرداری است.

پورسیدآقایی تاکید کرد: من نمی‌گویم دریافت عوارض برای ورود به طرح زوج و فرد قانونی است. من هیچ چیز از خود نمی‌گویم شورا هم نمی‌گوید این عوارض غیر قانونی است و تنها یک عضو شورا می‌گوید این عوارض غیرقانونی است. من بیش از یک ماه قبل به رئیس شورای شهر نامه نوشتم تا تکلیف این موضوع مشخص شود اکنون صورتجلسه کمیسیون حقوقی و نظارت شورا در داخل این کمیسیون درج شده است. کمیسیون حقوقی و نظارت در خصوص این نامه جلسه گذاشته و صورتجلسه کرده که کار شهرداری درست است. اگر یک عضو شورا می‌گوید نظر کمیسیون حقوقی را قبول ندارد من نمی‌دانم چه کنم. اگر کمیسیون نظارت و حقوقی به خبرنگاران گفته که نظر خود را در این مورد اعلام نکرده پس باید مخالفت خود را با دریافت عوارض به ما اعلام کند. فقط شرمندگی برای ما می‌ماند نسبت به شهروندانی که قانونمدار بوده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز