خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس تهران بزرگ:

شرکت‌های غیرقانونی در حوزه حفاظت باید منحل شوند

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۸۷۲

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: شرکت‌های مجوزدار انتظام و حفاظتی مورد حمایت پلیس هستند و شرکت‌های غیرقانونی در این زمینه باید منحل شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در همایش موسسات حفاظتی و مراقبتی گفت: چهل سال جنگ ناخواسته را بعد از انقلاب سپری کردیم و دشمن ناجوانمردانه به این مردم جفاهای بسیار کرده است.

وی ادامه داد: اما در طول این چهل‌سال اهداف دشمنان بی‌ثمر شده و با رهنمودهای مقام معظم رهبری و پیروی خوبی که از ولایت و رهبری از سوی مردم انجام شده تمام اهداف دشمنان بی‌نتیجه مانده است و انشاالله به شرط مقاومت ما شاهد پیروزی‌های بیشتر برای کشورمان هستیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به ایجاد شرکت‌های انتظام و حفاظتی از سال 80 گفت: از سال 80 براساس قانون توسعه این موسسات به صورت رسمی کار خود را آغاز کردند. نمی‌خواهیم به این شرکت‌ها پلیس خصوصی بگوییم اما با توجه به اینکه نیروی انتظامی قصد دارد یکسری اقدامات خود را برون‌سپاری کند موسسات حفاظتی و مراقبتی انتظام در کنار نیروی انتظامی شکل گرفت. وجود این شرکت‌ها تنها متعلق به ایران نیست بلکه در اکثر کشورهای دنیا چنین شرکت‌هایی در کنار پلیس فعالیت می‌کنند. حتی در برخی از کشورها نظم و امنیت در پارک ها هم در اختیار این نوع شرکت‌ها است.

سردار رحیمی با بیان اینکه شرکت‌های انتظام برای اینکه بتوانند فعالیت کنند نیروی انتظامی باید شرایط آنها را در همه موارد بررسی کرده و همچنین در ادامه بر عملکرد آنان نظارت داشته باشد خاطرنشان کرد: در صورتی که شرکت‌های انتظام مرتکب تخلف شوند نیروی انتظامی به شدت با آنها برخورد می‌کند. این شرکت‌ها باید در حقیقت منویات نیروی انتظامی را به درستی انجام دهند و کلانتری‌ها باید حامی این شرکت‌ها باشند و این شرکت‌ها به طور دائم در ارتباط و اتصال با پلیس‌های تخصصی باشند تا بتوانند ماموریت‌های خود را به خوبی انجام دهند.

وی با بیان اینکه با تمام قدرت از شرکت‌های انتظام و حفاظتی حمایت می‌کنیم گفت: خدماتی که این شرکت‌ها در بخش‌های مراقبتی و حفاظتی ارائه می‌شود و همچنین اقداماتشان در برقراری نظم و امنیت باید توسعه پیدا کند. البته گاهی اوقات برخی موسسات و بانک‌ها و مجتمع‌های تجاری برای تامین حفاظت و امنیت مراکزشان از شرکت‌هایی استفاده می‌کنند که زیر نظر پلیس نبوده و به صورت جداگانه در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و متاسفانه در بررسی هایی که صورت گرفته گاهی اوقات نیروهای این شرکت‌ها تخلفات و جرائم سنگین را مرتکب می‌شوند حتی در اتفاقی که سه ماه پیش افتاد خزانه یکی از شعب بانک‌ها توسط این شرکت‌های بخش خصوصی که غیر از شرکت‌های انتظام و مراقبتی هستند مورد دستبرد قرار گرفت.

وی ادامه داد: پلیس مجوز ایجاد شرکت‌های انتظام را تنها به افرادی می‌دهد که در گذشته جزو ماموران رده بالای نیروی انتظامی بوده‌اند و در حال حاضر بازنشسته هستند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه در حال حاضر 154 شرکت انتظام و مراقبتی در تهران فعال هستند گفت: 12 هزار نیرو در تهران برای حفاظت و مراقبت از مراکز تجاری، محلات، بانک‌ها و موسسات در این شرکت‌های انتظام فعالیت می‌کنند و همانطور که گفتم ما با تمام توان در کنار این شرکت‌ها هستیم.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اقدامات جدید پلیس در خصوص شرکت‌های انتظام گفت: ما دستور جدیدی را به پلیس پیشگیری درباره این شرکت‌ها صادر کرده‌ایم که در کنار مجتمع‌های تجاری بزرگ و مجتمع‌های مسکونی باید اتفاق جدیدی براساس این دستور در خصوص محافظت و حراست از آنها رخ دهد و این اقدامات به صورت جدی‌تر از گذشته پیگیری شود. در حال حاضر اکثر مجتمع های تجاری و مجتمع‌های مسکونی و بخش‌های داخلی بیشتر مورد حفاظت قرار می‌گیرد و دربخش‌های بیرونی حفاظت کمتری انجام می‌شود و حتی در میزان تامین پارکینگ نیز این ساختمان‌ها دچار مشکل هستند. همچنین گاهی اوقات ممکن است افراد ناسالم و اراذل و اوباش نیز در این مجتمع‌های تجاری حضور پیدا کنند لذا ما در صدد توسعه مراکز انتظام برآمدیم و تلاش می‌کنیم ارتباط بیشتری با آنها داشته باشیم و براساس این دستورالعمل جدید نگهبانان محله باید با شرکت‌های انتظام و با کلانتری‌ها ارتباط آنلاین داشته باشند. همچنین در خصوص آموزش نیز همکاری‌های خوبی بین ما و این شرکت‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: انتظار و توقع ما نیز از مدیران مجتمع‌های مسکونی و مراکز بزرگ تجاری و موسسات مالی این است که با ما در این زمینه همکاری داشته و ارتباطی که بین ما و آنها وجود دارد باید از جنبه امنیتی و انتظامی باشد و از آنجا که پلیس به طور مداوم نمی‌تواند بازرسی و سرکشی از این مراکز داشته باشد این امنیت و نظم باید از طریق شرکت‌های انتظام برقرار شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه 40 درصد جرایم خشن در شهر تهران کاهش پیدا کرده تاکید کرد: با توجه به اینکه از مهرماه امسال 15 الی 16 درصد سرقت‌های خرد در تهران افزایش پیدا کرده ما برای اینکه بتوانیم جرایم خرد را کاهش دهیم از شرکت‌های انتظامی و حفاظتی کمک خواهیم گرفت. از مهرماه امسال افزایش جرم را در کشور شاهد بودیم اما استان تهران در رتبه بیست و هفتم در بین استان‌های کشور قرار دارد اما ما همین را هم بر نمی‌تابیم و برنامه‌های مختلفی برای مقابله با آن در تهران داریم.

سردار رحیمی با بیان اینکه شرکت‌های غیرقانونی باید منحل شوند گفت: شرکت‌های مجوزدار انتظام مورد حمایت پلیس هستند. متاسفانه ما برای امنیت‌مان هیچ هزینه و خرجی نمی‌کنیم. برخلاف اکثر کشورهای دنیا که دراین زمینه اقدامات بسیار موثری انجام می‌دهند. امنیت اساسی‌ترین موضوع برای هر جامعه‌ای است که می‌خواهد پیشرفت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز