خبرگزاری کار ایران

انتقاد سردار مقیمی از به کار بردن لقب سلطان برای برخی مجرمان

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۳۳۰

رییس پلیس آگاهی ناجا گفت: عناوینی که به برخی مجرمان می‌دهیم، بیشتر آنها را در انجام کار در جامعه ترغیب می‌کند یعنی فکر می‌کنند آدم‌های بزرگی هستند در حالی که نباید طوری برخورد شود که با عناوینی به آنها می دهید بزرگ جلوه شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمدرضا مقیمی در حاشیه همایش تخصصی معاونان و روسای اداره‌های مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استانهای سراسر کشور در جمع خبرنگاران درباره عناوینی مانند سلطان که به مجرمان داده می‌شود، گفت: عناوینی که به برخی مجرمان می‌دهیم، بیشتر آنها را در  انجام کار در جامعه ترغیب می‌کند یعنی فکر می‌کنند آدم‌های بزرگی هستند در حالی که نباید طوری برخورد شود که با عناوینی به آنها می دهید بزرگ جلوه شوند، در حالی که همکاران من فعالیت زیادی انجام می دهند تا این افراد را شناسایی و دستگیر کنند و نباید با دادن عناوین به این افراد تلاش‌های همکاران من نادیده گرفته شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما انتشار اخبار و فیلم هایی از چگونگی شرح وقوع سرقت و جرم است در بعضی مواقع که افراد دستگیر می شوند مستنداتی از آنها یافت می شود مانند فیلم هایی که درخصوص وقوع سرقت است و صدا و سیما آنها را پخش کرده است. پخش این فیلمها تبدیل به کلاس آموزشی برای افراد می شود و بعضا از این حرکات در فیلم ها نیز کپی می‌کنند و همان را در جامعه پیاده می‌کنند و این قاعدتاً به صلاح جامعه نیست که ما شیوه و شگرد سرقت را از طریق این ویدیوها وکلیپ ها توضیح دهیم.

وی ادامه داد: مقابله با بزهکاری در جامعه فقط وظیفه نیروی انتظامی نیست. سازمان های دیگر نیز باید مسئولیت‌پذیر باشند.

او افزود: در سالهای گذشته با تشکیل قرارگاه مقابله با سرقت با توجه به اینکه سرقت بعد از سال ۹۱ و ۹۲ که افزایش سرقت مواجه بودیم قرارگاه مقابله با سرقت راه‌اندازی شد که خوشبختانه توانستیم در سال ها ۹۴ و ۹۴ کاهش سرقت داشته باشیم اما متاسفانه به دلایلی میزان سرقت در سال ۹۶ افزایش پیدا کرده است.

سردار مقیمی با اشاره به افزایش سرقت در نه ماه ابتدای سال گفت: در ۹ ماهه نخست سال شاهد افزایش سرقت بودیم و این در شرایطی است که با تمام طرح هایی که اجرا کردیم نتوانستیم میزان سرقت را کاهش دهیم و در این رابطه سازمان‌های دیگر هم باید ورود پیدا کنند؛ مشکلات اقتصادی باعث شده است میزان سرقت در کشور افزایش پیدا کند.

رییس پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: قرارگاه مبارزه با سرقت باید پویایی بیشتری پیدا کند تا در رابطه با وقوع سرقت کاهش داشته باشیم و حتی آن را به صفر برسانیم. از همین رو برای هر استان طرحی مجزا برای مقابله با سرقت تدوین شده است.

وی افزود: در مورد آمار و ارقام وقوع سرقت می توانیم بگوییم که در بحث سرقت از منازل فراوانی بیشتری داریم به گونه ای که ۹ درصد کل سرقت‌ها را سرقت از منازل تشکیل می دهد و سرقت خودرو و احشام و خروج احشام از کشور از دیگر مورد سرقت در کشور است.

سردار مقیمی بیان کرد: اگر در سال ۹۷، ۸ سرقت از بانک داشتیم به همان میزان هم کشفیات داشتیم.

وی افزود: سرقت از منازل از فراوانی بیشتری برخوردار است و نسبت به سال گذشته در حوزه سرقت از منازل ۱۹ درصد افزایش داشتیم و میزان کشفیات ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

رییس پلیس آگاهی ناجا خطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما در سرقت از منازل دو موضوع است که یکی از آنها این است که ما به هیچ عنوان حفاظت از منازل را جدی نگرفته‌ایم به ویژه اینکه درب منازل بسیار ناامن هستند و دوم اینکه ما منازل خود را با بانک مرکزی اشتباه گرفته‌ایم و عمده سرقت‌های منازل طلا و ارز است و آن هم به این دلیل است که این اجناس به راحتی نقد می‌شوند و در زمان دستگیری سارق مالی برای بازگردانی اموال به مالباختگان وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز