خبرگزاری کار ایران

قرار ملاقات‌ در پی ارتباطات مجازی؛ دامِ زورگیران سایبری

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۲۳۵

سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا اظهار داشت:حاضر شدن در سرقرار در پی مجادلات و ارتباطات مجازی می‌تواند فرد را به دام زورگیران سایبری بیندازد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ حسین رمضانی سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا خبرداد: متاسفانه در پی جدال سایبری یک دختر تهرانی با یک دختر سیرجانی، پسر مذکور برای انتقام‌جویی، به دلیل اینکه احساس می‌کرد به نامزدش توهین شده با برنامه‌ریزی دختر تهرانی را به سیرجان کشانده و وی را مورد ضرب‌و جرح قرار داد و این ضرب و جرح را به صورت استوری در فضای مجازی منتشر کرده است.

وی با بیان اینکه انتشار اینگونه کلیپ‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی فقط باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی شده و غیر از اینکه کلیپ‌های این چنینی هیچ کارکردی ندارد جز سوء استفاده عناصر فرصت طلب، تاکید کرد: هر‌گونه مزاحمت در فضای سایبر قابل پیگیری است و کاربرانی که فکر می‌کنند در فضای سایبر حریم خصوصی آن‌ها شکسته شده و مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند قبل از هرگونه اقدام خودسرانه می‌توانند از طریق مراجع قضایی اقدام کرده و با کمک پلیس فتا به حق‌و حقوق قانونی خود برسند.

این مقام مسوول با بیان اینکه قطعا هرگونه رفتار خودسرانه برای جبران مزاحمت‌های سایبری جرم بوده و برای فرد دردسر‌هایی قانونی ایجاد می‌کند، بیان داشت: قانون به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که خودسرانه و خارج از دستگاه قضایی برای خود احقاق حق نماید، چرا که چنین امری موجب هرج و مرج می‌گردد.

سرهنگ رمضانی با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی بستری برای نشان دادن خود و گذر از حریم اخلاقیات نیست، از کاربران خواست حتما در این شبکه‌ها اخلاق را رعایت نمایند.

سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا افزود: افراد باید مراقب باشند و به هر درخواست ارتباط در فضای مجازی پاسخ مثبت ندهند و به هیچ عنوان با این افراد قرار حضوری نگذارند چرا که شناخت شما از دوستان مجازی محدود است.

وی با اشاره به اینکه اعتماد بی‌جا و حضور در قرار ملاقات‌ها می‌تواند باعث آسیب به فرد گردد، گفت: شاهد همین مثال حضور این دختر تهرانی سر قرار است که بعد از جنجال لایو اینستاگرامی در پی نقشه پسر جوان سیرجانی در محل حاضر شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

سرهنگ حسین رمضانی با بیان اینکه حاضر شدن در سرقرار در پی مجادلات سایبری می‌تواند فرد را به دام زورگیران سایبری بیندازد و سرنوشت نامعلومی برای فرد داشته باشد، تاکید کرد: به هیچ عنوان در پی مجادلات سایبری، در قرار حضوری حاضر نشوید چرا که معلوم نیست چه عاقبتی در انتظار فرد باشد و با چه چیزی روبرو شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه دوستیابی آنلاین، تهدیدات و خطرات خود را دارد، افزود: اکثر این دوستی‌ها سست و شکننده است و با توجه به اطلاعاتی که از طریق فضای سایبر بین دوستان آنلاین رد و بدل شده و متاسفانه برخی افراد توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس را جدی نگرفته اند و هرگونه اطلاعاتی را در اختیار دوستان آنلاین خود می‌گذارند، بعد از قطع رابطه دوستی شاهد سوءاستفاده از این اطلاعات رد و بدل شده در فضای سایبر هستم.

سرپرست مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه هیچ کس حق ندارد با تهدید و ایجاد فضای رعب و وحشت در بستر شبکه‌های اجتماعی باعث بر هم زدن نظم جامعه شود، گفت: حتما پلیس فتا با انتشار دهندگان اینگونه کلیپ‌ها که تلاش دارند با ایجاد فضای رعب و وحشت برای خود نام و آوازه‌ای فراهم کنند برخورد کرده و آن‌ها را تسلیم محاکم قضایی خواهد کرد.

وی گفت: هموطنان می‌توانند آخرین آموزش‌های لازم و هشدار‌های سایبری را از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند، ضمن آن‌که در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش مرکز فوریت‌های سایبری بخش گزارش مردمی اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز