خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور خبر داد؛

تصویب سیاست‌های پدافند غیرعامل در طرح‌های جامع حمل و نقل وترافیک شهری

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۱۵۱

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تاکید کرد: سیاست‌های پدافند غیرعامل در طرح های جامع حمل و نقل و ترافیک شهری در شورای عالی ترافیک کشور تصویب شد.

به گزارش ایلنا، مهدی جمالی‌‌نژاد با اعلام این خبر گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص لحاظ مولفه‌‌‌‌های پدافند غیرعامل در تمامی برنامه‌‌ریزی‌‌‌‌ها و طراحی‌‌‌ها و با توجه به اهمیت طرح‌‌های جامع حمل و نقل و ترافیک در نظم‌‌دهی و سهولت بهره‌‌گیری از سامانه‌‌های حمل و نقلی موجود در شهرها و تردد هرچه بهتر شهروندان در معابر شریانی و عمومی شهرها و براساس درخواست رسمی سازمان پدافند غیرعامل مبنی بر لحاظ موضوعات پدافندی در این طرح‌‌ها، این موضوع در دستورکار شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع، نظرات دستگاه‌های ذیربط در این خصوص اخذ و ابعاد مختلف موضوع در جلسات متعدد کمیته فنی شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مطرح و بررسی شد.

معاون وزارت کشور افزود: در جلسه ۱۹ دی شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور مقرر شد در هر شهر با توجه به مخاطرات طبیعی و تهدیدات احتمالی موجود، تقاضاهای محتمل برآورد شده و در طرح‌‌های جامع حمل و نقل و ترافیک لحاظ شود. 

وی ادامه داد: بر این اساس پیش‌‌بینی تقاضاهای مبتنی بر تخلیه اضطراری شهرها در مواقع ضروری و اسکان موقت از جمله مهمترین برنامه‌‌هایی است که باید در طرح‌‌های جامع حمل و نقل و ترافیک مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز