خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی وزیر کشور خبر داد:

ایجاد شهرهای دوستدار کودک در اولویت سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۱۱۷

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور توجه به ایجاد شهرهای دوستدار کودک را امری مهم دانست و تاکید کرد: این اقدام در واقع به ایجاد فضاهای مناسب برای کودکان در چارچوب قوانین، مقررات و کنوانسیون‌های بین المللی، کمک موثری می‌کند.

​به گزارش ایلنا، مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور با اعلام این خبر گفت: دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک، اخیرا از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به استان‌ها ابلاغ شده و اهداف عمده تهیه آن ایجاد بسترهای لازم برای بروز استعدادها و خلاقیت‌های کودکان و نوجوانان در شهر، توسعه، نظارت، استانداردسازی، سطح بندی و نظام مندی فضاهای فعالیتی کودکان در شهر‌ است.

وی تأمین امنیت و ایمنی جهت حضور فعال و با نشاط تمامی کودکان و نوجوانان در شهر و افزایش فرصت‌های شادی و ملاقات کودکان با یکدیگر در شهر و محلات شهری و کمک به ارتقای سلامت جسمی و روانی کودکان را سایر اهداف عمده تهیه دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک ذکر کرد.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه دستورالعمل مذکور با همکاری شهرداری‌های فعال در این حوزه، دستگاه‌‌ها و سازمان‌‌های مرتبط، سازمان‌های مردم‌‌نهاد و صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) تهیه شده است، اظهار داشت: یونیسف از شهرهای فعال در اجرای این دستورالعمل حمایت می‌‌کند.

جمالی‌نژاد افرود: در راستای تحقق استفاده از ظرفیت‌های بین‌‌المللی در زمینه تجارب موفق در حوزه مدیریت شهری و به منظور اجرایی شدن دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک و تلاش برای ایجاد این شهرها در کشور، نشست تخصصی و کارگاه آموزشی به منظور ارتقای سطح اگاهی و دانش مسئولان مرتبط با حوزه دوستدار کودک در شهرداری‌‌ها طی روزهای ۲۵ تا ۲۷ دی ماه با حضور اساتید و متخصصان یونیسف به میزبانی شهرداری اصفهان برگزار می‌‌شود.

وی اضافه کرد: در این نشست از شهرداری مراکز استان‌‌ها دو نفر که مسئولیت اجرای دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک را برعهده دارند و یک نفر عضو مرتبط شورای اسلامی شهر مرکز استان که مسئولیت نظارت و پیگیری امور را برعهده دارد، حضور خواهند داشت.

رئیس سازمان شهرداری‌‌ها و دهیاری‌‌های کشور ادامه داد:‌ در این کارگاه آموزشی، مسئولیت‌های شهرداری و شورای شهر در ایجاد شهر دوستدار کودک شامل مأموریت‌ها و اهداف و ساحتار سازمانی شورای اجرایی و همچنین موضوعات اصول و ضوابط برنامه‌‌‌ریزی و طراحی شهر دوستدار کودک، نظارت و پایش آن و اصول طراحی فضاهای بازی کودکان و مکان‌‌‌یابی فضاهای دوستدار کودک به حاضران یادآوری و عملیات اجرایی دستورالعمل این موضوع با توجه به تجارب شهرداری اصفهان به طور عملی تشریح می‌شود.

جمالی‌نژاد افزود: تجارب موفق بین‌‌‌المللی این موضوع نیز از سوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) برای حاضران ارائه خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این دستورالعمل و نتایج حاصله از برگزاری نشست تخصصی و کارگاه آموزشی، الگوهای اجرایی مربوط به ایجاد شهرهای دوستدار کودک در شهرهایی که به این نشست دعوت شدند، اجرایی و عملیاتی شود و سایر شهرداری‌ها با الگوبرداری از این اقدامات، فعالیت‌های حمایتی و برنامه‌ریزی مربوط به حوزه کودکان در شهر را در دستورکار جدی قرار دهند.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: توجه به ایجاد شهرهای دوستدار کودک، در واقع کمک موثری به ایجاد فضاهای مناسب برای کودکان در چارچوب قوانین و مقررات و کنوانسیون‌‌های بین‌‌المللی می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز