خبرگزاری کار ایران

جانشین پلیس پیشگیری ناجا مطرح کرد:

تلاش پلیس برای تامین تجهیزات نوین کنترلی یگان حفاظت محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۵۹۶

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اهمیت حفظ و صیانت از محیط زیست تاکید کرد: با تشکیل یگان حفاظت محیط زیست؛ پلیس، محیط‌بانان را در حفاظت از محیط زیست همراهی می‌کند.

به گزارش ایلنا، سردار حمید عطایی در نشست فرماندهان یگان حفاظت محیط زیست و معاونت حفاظت اماکن و شخصیت‌های پلیس پیشگیری ناجا با برشمردن شاخص‌های اساسی عملکرد یگان حفاظت محیط زیست، گفت: بررسی‌های تطبیقی نشان‌دهنده آن است که این یگان، نسبت به سال گذشته، بهبود عملکرد خوبی داشته است و این تلاش، شایسته تقدیر است، اما هنوز جای کار بسیاری نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه محیط‌‌بانان در زمره ضابطان خاص دستگاه قضائی به شمار می‌روند و در عین حال حوزه اختیارات و حمایت‌های ویژه خود را دارند، اظهار داشت: اقدامات لازم برای معرفی محیط‌‌بانان به جامعه به عنوان ضابطان خاص دستگاه قضائی از طریق رسانه در حال انجام است.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به ضرورت تجهیز محیط‌‌بانان به فناوری‌‌های نوین تصریح کرد: در این حوزه نباید به تجهیزات انسان‌‌محور اتکا کنیم؛ بلکه استفاده از تجهیزات و فناوری‌‌های نوین اجتناب‌‌ناپذیر است و دستگاه‌‌‌های حفاظت شونده، مسئولیت تامین اعتبار لازم برای تخصیص تجهیزات مورد نیاز را دارند.

عطایی با بیان اینکه برخی از این تجهیزات در داخل تولید نمی‌شود، خاطرنشان کرد: خرید برخی از این تجهیزات نیازمند ارز است یا قیمت نهایی آن بالاست که نیروی انتظامی با حمایت ستاد کل نیروهای مسلح در تامین و تهیه آن به یگان‌‌ها کمک می‌کند تا آنها از این تجهیزات برخوردار باشند.

وی به استفاده از یافته‌‌های علمی که از طریق مرکز تحقیقات پلیس برای رفع موانع و مشکلات ماموریت یگان حفاظت ارائه می‌‌شود، اشاره کرد و ابراز داشت: مطالعات لازم در راستای بهبود ماموریتی یگان‌‌ها انجام شده و نتایج حاصله در اختیار صنایع دفاعی کشور برای دستیابی به تجهیزات نوین حفاظتی صورت می‌‌گیرد.

این مقام انتظامی نیاز یگان‌‌‌های حفاظت به تجهیزات کنترل هوایی را اساسی دانست و بیان کرد: برای پایش تصویری این یگان‌‌ها استفاده از پهپاد و هلی‌‌شات ضرورت دارد و باید مجوز استفاده از این تجهیزات نیز صادر شود و ناجا پیگیر اخذ مجوز برای بهره مندی این تجهیزات در این یگان‌‌ها است. 

عطایی با اظهار تاسف از اتفاقات ناگواری که پیش از این برای محیط‌‌بانان رخ داده است، یادآور شد: این وقایع دلخراش، علل متعددی دارد که از جمله آن می‌توان به پایین بودن نسبی میزان آموزش‌های نظری و عملی در زمینه آشنایی با قوانین و موارد مجاز به کارگیری سلاح و همچنین تمرینات حرفه‌‌ای و هدفمند تیراندازی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: بدیهی است که رخدادهای منفی گذشته برای محیط‌‌بانان باعث کاهش انگیزه آنان در انجام ماموریت‌‌ها و همچنین کاهش شدید بازده فعالیت آنان شده است و باید با اقدامات جدی، پر سرعت و با برنامه‌‌ریزی دقیق نسبت به ترمیم این روحیه و ارتقا بازده‌‌کاری اقدام کنیم.

این مقام انتظامی افزود: محیط‌‌بانان برای حفاظت از محیط زیست که همه ما به آن نیازمند هستیم تلاش شبانه‌‌روزی دارند و به تنهایی قادر نیستند که این وظیفه خطیر را انجام دهند. لازم است همه مردم در این امر مهم به خادمان خود در این عرصه کمک کنند و پلیس نیز با تمام توان در کنار این عزیزان قرار دارد.

عطایی ادامه داد: پیگیری‌‌‌های لازم برای ‌بهره‌‌مندی محیط‌‌بانان از بسته‌‌های حمایتی مربوط به شاغلان نیروهای مسلح کشور در حال انجام است تا آنها بتوانند در مواقع ضروری از این حمایت‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز