خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان بازرسی شهرداری:

به دنبال مچ‌گیری نیستیم

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۲۱۴

رییس سازمان بازرسی شهردری تهران در ارتباط مستقیم تلفنی به صد شکایت و انتقاد مردم پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رییس‌ سازمان بازرسی شهرداری تهران پیش از ظهر امروز (۲۶ آذر) در جلسه ارتباط مستقیم تلفنی (سامانه ۱۸۸۸) به شکایات و مشکلات مردم پاسخ داد. رمضان امینی در حاشیه این جلسه و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری‌ها سازمان‌های محلی و غیردولتی هستند و وظایف متعددی دارند، اظهار داشت: حق این است که خدمات شهرداری ها از نظر کمیت و کیفیت مناسب باشد. سامانه های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ پاسخگوی شهروندان در زمینه مشکلات هستند. در سامانه ۱۳۷ شهروندان مطالبات خود را بازگو می‌کنند و در سامانه ۱۸۸۸ انتقادات و شکایات شهروندان شنیده می‌شود.

وی افزود: ما امروز با همکاران خود در این جلسه حضور یافتیم تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گیریم. امروز ما به بیش از ۱۰۰ تماس پاسخ دادیم.

امینی با بیان اینکه ما در همه تماس ها یک شماره تماس از شهروندان دریافت می‌کنیم و شرح مشکل و پیام آنان را ثبت می‌کنیم، عنوان کرد: در رابطه با مشکلات پیگیری انجام می دهیم و سپس نتیجه را طی تماس با شهروندان‌به آنان اعلام می کنیم.

 رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران ادامه داد: البته سامانه ۱۸۸۸ به صورت شبانه روزی در خدمت شهروندان است اما ما طی یک ابتکار مستقیماً به موضوع ورود کردیم تا مشکلات را از نزدیک بشنویم و بر حسن اجرای امور نظارت داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: اولین فراوانی در این تماس‌ها همکاران خودمان بودند که بیشترین مطالبات آنان در حوزه تعاونی مسکن بود. یک بخش از تماس ها هم در حوزه عملکردها و نوع اقدامات ما در مجموعه شهرداری بود. بخش دیگری از نارضایتی مردم درخصوص نحوه خدمات رسانی بود که شامل نظافت، رفت و روب، پل های هوایی، پله برقی ها و ... می شد.

به گفته امینی، بخش دیگری از شکایات در حوزه شهرسازی بود. در حوزه حمل و نقل و خدمات ترافیک نیز مردم نسبت به اتوبوس ها و شرایط حمل و نقل عمومی انتقاد داشتند. همچتین یک بخش شکایات مالی بود که شامل مطالبات پیمانکاران می شد.

رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات به کارگیری اتباع بیگانه بود. یکی از اقداماتی که در حوزه بازرسی باید انجام دهیم جایگزینی نیروهای ایرانی به جای اتباع خارجی است. این درست نیست که از مردم عوارض بگیریم و بعد برای جمع آوری زباله، فعالیت های مرتبط با چمن و ... اتباع بیگانه را به کار گیریم.تاکنون بیش از ۱۲۰۰ اتباع خارجی را با کارکنان ایرانی جایگزین کرده ایم اما باید این رقم از مرز ده هزار نفر بگذرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما به دنبال مچ‌گیری نیستیم و به دنبال اصلاح اموریم. این سازمان بازرسی وظیفه دارد در کنار نیروها باشد و اگر انحرافی از قانون دیده شد پیگیری به عمل آورد. وظیفه سازمان بازرسی پیشگیری مبتنی بر قانون و دانش است؛ نه اینکه پس از ارتکاب تخلف برای مچ گیری افراد حاضر شود.

 امینی با بیان اینکه ما یک اتاق فکر ترتیب داده‌ایم، اظهار داشت: این اتاق فکر برای این است که نقشه آینده را ترسیم کنیم. همچنین یک کمیته منابع انسانی تشکیل داده‌ایم که در حوزه انتصابات وارد شد. بسیاری از مشکلات ما از این ناشی می‌شود که افرادی که سر کارند برای آن کار ساخته نشده‌اند.

وی با بیان اینکه ما یک کمیته تطبیق تشکیل داده ایم، گفت: ما پرونده ها را به این کمیته می آوریم و با قوانین و مقررات تطبیق می‌دهد. کمیته تطبیق طوری عمل می کند که از حرمت افراد نیز صیانت شود.

 رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه ما از خطا مصون نیستیم، بیان کرد: روزانه نزدیک ۲ هزار تماس با سامانه ۱۸۸۸ گرفته می شود و حدود ۵۷۰۰ تماس با سامانه ۱۳۷ گرفته می شود. بنابراین مردم در قضاوت خود باید این تنوع شکایات را هم در نظر بگیرند.

بنابراین گزارشا، بخشی از خواسته‌های شهروندان از رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران به این شرح است:

_من آموزشگر شهرداری منطقه ۱۲ بودم و از دو ماه پیش با ورود پیمانکار جدید به این شهرداری تعدیل شدم. ما ۱۳ نیرو بودیم که فقط یک نفر از ما مازاد بود. رشته من مهندسی بهداشت محیط است و با کارم مرتبط بود. من ۵ سال و نیم در منطقه ۱۲ کار کرده‌ام و از دیدگاه من بهتر بود نیروهای کم‌سابقه تر را تعدیل کنند.

_ من یکی از هزار و چند نفری هستم که در پروژه رستگار ملک خود را به شهرداری منطقه ۱۵ واگذار کردند. ما با هزار مشکل پول خود را از شهرداری دریافت کردیم اما وقتی رفتیم که از بانک وام بگیریم به ما گفته شد شما به بانک شهر بدهکار هستید. معلوم شد شهرداری منطقه ۱۲ به نام ما وام دریافت کرده و اکنون ما مجبوریم سالانه درصد بالایی سود پرداخت کنیم و جریمه هم شویم.

_صاحبان برخی زمین های کشاورزی بدون هیچ نامه‌نگاری و مجوز زمین های کشاورزی را به تجاری تبدیل می کنند. لطفاً به این مسئله رسیدگی کنید.

رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران در پاسخ به این مشکلات، به تمامی افراد قول پیگیری داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز