خبرگزاری کار ایران

بطحایی مطرح کرد:

تغییر رویکرد آموزش و پرورش نسبت به مشق شب

asdasd
کد خبر : ۷۰۳۷۰۸

وزیر آموزش و پرورش از تغییر رویکرد آموزش و پرورش نسبت به مشق شب خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد بطحایی درباره مشق شب در جمع خبرنگاران گفت: همانطور که پیش از این گفته شد، ما در زمینه تکلیف شب و مشق شب یک تغییر رویکرد داریم و آن را دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: البته هنوز اتفاقی به طور کامل در این زمینه نیفتاده است، چرا که به شرایطی نیازمند است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بحثی که مطرح است و برنامه ای که در دست اجرا داریم، این است که آن بخشی از تکالیف که در مدرسه امکان انجام دادنش وجود دارد، تحت نظارت معلم باید صورت گیرد و در منزل تکالیف مهارت محور پرداخته شود یعنی ما همچنان در منزل تکالیف را داریم، اما ماهیت آن با آنچه رونویسی و حفظ کردن مطالب در مدارس است، تفاوت دارد.

وی ادامه داد: در منازل به سمتی می‌رویم که مهارت های فردی و اجتماعی را در بچه‌ها تقویت کنیم و انواع و اقسام آن در دستورالعملی که تهیه کردیم، آمده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: چیزی به عنوان حذف تکالیف در منزل موضوعیت نداشته و بحث ماهیت تغییر تکلیف بوده است و خانواده بخشی از زحمت را به عهده دارد و تکالیف منزل ناظر بر توسعه مهارتهای فردی و اجتماعی است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: بعید می‌دانم در بودجه سال آینده در خصوص بازنشستگان مطلبی آورده شود اما برای ارتقای وضعیت معیشتی بازنشستگان به صورت کلی دولت برنامه‌هایی دارد که امیدوارم بخشی از نظر همکاران بازنشسته ما در آموزش و پرورش نیز تامین می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای حمایت از دانش‌آموزان نخبه در کشور دارید؟ خاطرنشان کرد:  اقدامات بسیار خوبی در مرکز استعدادهای درخشان در حال انجام است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدواریم یک نهاد غیردولتی شکل بگیرد که این نهاد غیر دولتی با کمک آموزش و پرورش جنبه‌های مختلف استعدادهای دانش آموزانی را که دارای ویژگی‌های برتر هستند، شناسایی و مورد پرورش قرار داده و امکانات لازم را به آنها بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز