خبرگزاری کار ایران

کاربران به روش‌های امنیتی و دفاع از حریم خصوصی خود توجه کنند

asdasd
کد خبر : ۷۰۲۰۸۴

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از کاربران خواست برای جلوگیری از حوادث حوزه نقض حریم خصوصی، اپلیکیشن‌های خود را از منابع معتبر تهیه کرده و به هیچ عنوان از ابزارهای تحت عنوان فیلتر شکن استفاده نکنند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ رامین پاشایی یکی از داغ‌ترین و چالش برانگیزترین موضوعات در خصوص فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را نقض حریم خصوصی کاربران برشمرد و اظهارداشت: تمامی کاربران می بایست نسبت به قوانین و مقررات این حوزه اطلاعات لازم و کافی را به دست آورند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در ماده ۱۶ و ۱۷ قوانین جرایم رایانه ای مصوب سال ۱۳۸۸ که از سوی قانون گذار به تصویب رسیده "هر شخصی توسط سامانه های رایانه ای و مخابراتی، صوتی یا تصویری؛ فیلم خصوصی، اسرار و اطلاعات شخص دیگری را بدون رضایت منتشر یا در دسترس دیگران قرار دهد بسته به نوع جرم و خسارت وارده به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال و پرداخت جزای نقدی به میزان ۵ تا ۴۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.

وی از کاربران و استفاده کنندگان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی خواست به روش های امنیتی و دفاع از حریم خصوصی خود در این فضا آگاهی داشته باشند و از رمزهای پیچیده که ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی و نیز علامت های خاص و اعداد می باشد، استفاده کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در خاتمه از کاربران خواست برای جلوگیری از حوادث حوزه نقض حریم خصوصی حتماً اپلیکیشن های خود را از منابع معتبر تهیه کرده و به هیچ عنوان از ابزارهای تحت عنوان فیلتر شکن استفاده نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز