خبرگزاری کار ایران

پورسیدآقایی در جمع خبرنگاران:

بازگشایی مسیر عابر پیاده در چهارراه ولیعصر منوط به رفتار شهروندان است/ پل‌های عابر باید جمع‌آوری شوند

asdasd
کد خبر : ۶۹۸۰۰۲

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به همراه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اقدام به بازگشایی نرده‌ها در مسیر شمال به جنوب چهارراه ولیعصر کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به همراه الهام فخاری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ساعتی پیش به صورت آزمایشی و پایلوت اقدام به بازگشایی دو نقطه از نرده‌ها در مسیر شمال به جنوب چهارراه ولیعصر (عج) کردند. 

پورسیدآقایی حین بازگشایی این مسیر و در جمع خبرنگاران گفت: شهر را باید از خودروها پس گرفت. برای اینکه ماشین‌‌ها راحت حرکت کنند، پل‌‌های عابر ایجاد می‌‌کنیم در صورتی که این کار درست نیست. اصولاً پل عابر پیاده به دردبخور نیست و باید پل‌‌های عابر پیاده را جمع‌‌آوری کرد. 

وی افزود: اگر در پل‌‌های عابر پله برقی تعبیه می‌‌کردیم، ایجاد نرده میان خیابان و پیاده‌‌‌رو منطقی بود اما برخی از پل‌‌ها پله برقی ندارند و تردد از طریق آنها سخت است. ما به کسی که بیماری قلبی دارد می‌‌‌گوییم به سختی و دشواری از روی پل تردد کند و این درست نیست.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه درخصوص پل‌‌های عابر و زیرگذرهای عابر پیاده باید تغییر رویکرد صورت گیرد، اظهار داشت: این ماشین‌‌ها هستند که باید خود را با عابر پیاده هماهنگ کنند. چهارراه ولیعصر هم نبض شهر تهران است و این اتفاق باید در این چهارراه رخ دهد؛ به این صورت هر کس تمایل داشته باشد می‌‌تواند از زیرگذر تردد کند و سالمندان، معلولان و خانم‌‌های باردار می‌‌توانند از سطح خیابان گذر کنند. 

پورسیدآقایی با بیان اینکه خوشبختانه پلیس هم با این رویکرد موافق است، تصریح کرد: تنها نگرانی ما این است که مردم قانون را رعایت نکنند و وقتی چراغ راهنمایی و رانندگی قرمز است، پشت خط نایستند. اگر این نگرانی برطرف شود، نرده‌‌ها باز خواهند شد اما در صورتی که مردم قانون را رعایت نکنند، بازگشایی نرده‌ها منجر به تصادف و ایجاد ترافیک می‌شود و بازگشایی آنها درست نیست.

وی ادامه داد: اکنون توافق ما با پلیس این است که فعلاً یک مسیر را باز کنیم و سمن‌‌های مردمی هم به ایجاد فرهنگ درست در میان عابران پیاده در این چهارراه کمک کنند. این مسیر در طول امشب و فردا باز خواهد بود و ما از طریق دوربین‌‌ها طول ترافیک را بررسی خواهیم کرد. اگر بتوانیم این فرهنگ را در مردم ایجاد کنیم و عابران پیاده با قرمز شدن چراغ عابر از ورود به خیابان خودداری کنند، پل‌‌های عابر را جمع‌آوری می‌کنیم.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که تکلیف زیرگذر و هزینه‌‌ای که برای آن شده چه می‌شود؟ خاطرنشان کرد: هر هشت خروجی زیرگذر به خاطر مترو است و در آینده نیز از آن استفاده خواهد شد.

پورسیدآقایی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا پیش‌‌بینی می‌‌کنید مردم از چنین فرهنگی برخوردار شوند؟ ابراز داشت: ما در گذشته هم تجارب اینچنینی داشته‌ایم. انتظار ما از مردم این است که قانونمدار شوند. اگر تخلفی از سوی برخی عابران صورت بگیرد، مردم می‌‌توانند به او اعتراض کنند چراکه تخلف عابران پیاده ممکن است منجر به بسته شدن دوباره نرده‌‌ها شود.

وی اضافه کرد: کشورهای دیگر دنیا هم بالاخره از یک جا شروع کرده‌‌اند و اگر امروز پشت چراغ عابر می‌‌ایستند به دلیل فرهنگ‌‌سازی است. اکنون فرهنگ مردم تهران خیلی بهتر شده است. در صورتی که زمان قرمز بودن چراغ راهنمایی و رانندگی طولانی باشد، مردم می‌‌توانند از زیرگذر تردد کنند و برای تردد از خیابان استفاده نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز